بنابر ادعای نماینده یک شرکت سوییسی؛

هیچ مرکزی مجوز درمان با سلول های بنیادی را ندارد/جراحي قرنيه چشم بدون بخيه و بيهوشي

پلمب درمانگاه یک پزشک متخلف ، رواج زیرمیزی در بیمارستان ها ،ادعای درمان قطعی انواع بیماری ها با سلول های بنیادی و روشی جدید برای جراحی قرنیه مهمترین رویدادهای حاشیه های پزشکی بود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یک پزشکی ادعا کرده که به وسیله طب سنتی انواع بیماری های صعب العلاج را درمان می کند در صورتیکه این ادعا را بازرسان وزارت بهداشت پلمب کردند.

بازرس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بعد از اینکه درمانگاه پلمب شد این پزشک همان سیستم را در طبقه بالای همان مرکز اجرا کرد و ما این مکان را هم پلمب کردیم اما متاسفانه هنوز این فرد در محل نامعلومی به فعالیتش ادامه می دهد.

دکتر صفاتی، رییس اداره نظارت بر درمان در ادامه گفت: این پزشک شاکیان زیادی دارد و اضافه دریافتی پول هایی که گرفته حداقل 150 میلیون تومان است و داروهایی که تجویز کرده عصاره مار و کلاغ است که دارو را حتی به بیمار نمی داده بلکه خودش در دهان بیمار می گذاشته.

علی رغم پیگیری مسولان ،زیرمیزی هنوز ادامه دارد
بنا به این گزارش چند وقت پیش از بیمارستان خصوصی گفتیم که حق العمل جراح را در صورت حساب بیمارستان نمی آوردند و این پول در مطب ها گرفته می شد اما این روند هنوز اصلاح نشده البته تا زمانی که ارتباط بین پزشک و بیمار اصلاح نشود این داستان ادامه دارد.

***در این گزارش آمده است نماینده یک شرکت سوییسی در ایران ادعا کرده که از طریق سلول های بنیادی می تواند انواع بیماری ها را درمان کند البته قانعی، معاون پژوهشی وزارت بهداشت گفته هیچ مرکزی در ایران مجوز قطعی درمان بیماری ها را از طریق سلول های بنیادی ندارد و فعلا این کار در مرحله تحقیق است.

فنتو لیزر شیوه ای جدید در جراحی قرنیه
فنتولیزر شیوه ای جدید است که جراح در آن از طریق کامپیوتر و لیزر قرنیه را درمان می کند و بیمار تنها با یک قطره چشمش بی حس می شود.

دکتر عین الهی، فوق تخصص قرنیه تصریح کرد: یک عمل سنگین با بخیه و بیهوشی در این روش تبدیل شده به یک عمل سبک بدون بخیه و بدون بیهوشی این برای ما مثل یک معجزه است و روشی است که در کشورمان در آسیا و خاورمیانه اولین بار است که انجام می شود.

پیگیری آسیب رسیدن به بیمارستان نوساز هریس در زلزله
چند وقت پیش وزیر بهداشت اولین مدرسه بیمارستانی را در هریس افتتاح کرد اما بیمارستانی که چندین میلیارد هزینه در بر داشته چرا باید با یک زلزله 6 ریشتری خراب شود البته وزارت مسکن و شهر سازی که بانی این کار بوده در حال پیگیری این علت است .شنیده ها حاکی از آن است که پیمانکار همین پروژه در حال کار بر روی پروژه های دیگر است.

گفتنی است: هنوز 116 قلم دارو که قرار بود تحت پوشش بیمه قرار گیرد به مرحله عمل نرسیده و تحت پوشش بیمه قرار نگرفته است./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار