دوچرخه سواری در جایگاهی بالاتر از فوتبال

دوچرخه سواری از لحاظ مصرف انرژی در بین تمام رشته های ورزشی در جایگاه نخست قرار دارد و اين رشته را به عنوان سنگین ترین و سخت ترین رشته ورزشی دنیا می توان نام برد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از سال 1901 تاکنون مسابقات جهانی دوچرخه سواری به طور رسمی آغاز شده است و مسابقات بسیار زیادی در این زمینه برگزار می شود که این ورزش که ورزش اول اروپاست، دارای طرفداران زیادی است و میتوان گفت نزدیک به شش میلیون تماشاگر به تماشای زنده مسابقات توردوفرانس اشاره کرد که این مسابقات را از نزدیک و در طول مسیر مسابقه نظاره گر خواهند بود.

در ادامه: هیچ رشته ورزشی در دنیا دارای تماشاگران بسیاری شبیه به رشته دوچرخه سواری نمی باشد بزرگترین استادیوم های ورزشی دنیا بیشتر از 130هزار نفر گنجایش تماشاچی را ندارد ولی در مسابقات توردوفرانس بالغ بر 6 میلیون نفر از نزدیک به تماشای این مسابقات می پردازند.

گفتنی است: مسابقات المپیک هم با عظمتش مانند مسابقات دوچرخه سواری تماشاگران زیادی ندارد، پس باید به ارزش و بزرگی این رشته خاص بین مردم جهان اشاره کرد ، بسیاری از مردم فکر می کنند که فوتبال ورزش اول اروپا است اما رشته های دوچرخه سواری، تنیس ، اتومبیل رانی به ترتیب رشته های اول تا سوم می باشند.

شایان ذکراست: رشته دوچرخه سواری از لحاظ مصرف انرژی در بین تمام رشته های ورزشی دیگر در جایگاه نخست قرار دارد و این رشته را می توان به عنوان سنگین ترین و سخت ترین رشته ورزشی دنیا می توان نام برد و به همین دلیل در پشت پیراهن رکابزنان چسبهای طراحی شده که جهت قرار دادن مواد غذایی و مصرف آن در حین مسابقات می باشد.

شاید کمتر رشته های ورزشی باشد که در حین مسابقه ورزشکار نیاز به تغذیه و بازسازی انرژی در بدن در حین رقابت باشد.

لازم به ذکر است: ورزشکاران رشته های وزنه برداری ،کشتی، فوتبال، بسکتبال، والیبال و دیگر رشته ها نسبت به رکابزنان نیاز به انرژی دارند و از لحاظ مصرف انرژی در رده های پایین تری قراردارند.

در این گزارش آمده است دوچرخه سواری ورزشی است که روی سیستم های قلبی عروقی، ريوی اثر مثبتی خواهد داشت. دوچرخه سواری 3 برابر سریع تر از راه رفتن است و به همان میزان انرژی زیادی رکابزنان حذف می کند و جزو ورزشهای مفید جامعه محسوب می شود و یکی از ورزشهای متداول آمریکا، اروپا و آسیا می باشد که در بسیاری از کشورها از دوچرخه به عنوان جابه جایی سربازان، نیروهای پلیس در دیگر موارد، مورد استفاده قرار می گیرد./آق

برچسب ها: دوچرخه ، فوتبال ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار