شما هم با خدا نسبتی داشته باشید

کودکی با پیراهن پاره وصورتی پراز جای سیلی روزگار به ویترین فروشگاه لباس فروشی نگاه می کرد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، زنی که در حال عبور از پیاده رو بود با دیدن این صحنه ایستاد و کودک را به داخل برد و برايش آنچه را که می خواست خریداری کرد و کودک در آخر پرسید: ببخشید شما خدا هستید؟! .... زن لبخندی زد و پاسخ داد : نه من فقط یکی از بنده های خدا هستم، کودک گفت: می دانستم با او نسبتی دارید...
یک روانشناس اعلام کرد:  کمک کردن چند جور دارد که اول اینکه شخصی برای به دست آوردن چیزی و یا به خاطر کسی به کسی دیگر کمک کنند و مسلما بعد از انجام  نیز پاداش خود را مطالبه می کنند و این کمک کردن نیست بلکه معامله است.
 دسته ی دوم: افرادی هستند که گاهی براي ارضای خودشان این کار را انجام می دهند  البته اگر براي خودشان لذت بخش باشد این افراد خود خواه هستند، زیرا حتی حاضرند برای ارضای خودشان دست به خیانت هم بزنند.
 دسته ی سوم: گروهی هستند که از روی فهم و درک اخلاص و بر هیچ مبنی و تنها برای رضای خدا از کار مردم گره گشایی می کنند واین دسته به معنی واقعی کمک کردن دست پیدا کرده اند و می تواند خود و جهان خود را آباد سازند.
 یک کارشناس در رابطه با کمک کردن گفت:  کسی که به دیگران  از روی اخلاص کمک می کند انگار به خود کمک کرده است زیرا آن گرهی که از کار کسی در دنیا باز می کند، خداوند گره از کارش در آخرت باز می کند و روح او را بیش تر از پیش بزرگتر و پر نشاط تر می کند.
 انسان واقعی کسی است که از کمک کردن به دیگران احساس رضایت می کند.
 گفتنی است: دستانی که کمک می کند پاکت تر از دست هایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند./ز
برچسب ها: خدا ، نسبت ، کمک ، خودخواه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار