سعيد ابوطالب:

درميان آثار كارهاي خلاقانه اي ديده مي شود

در میان آثار ارسال شده کارهای خلاقانه ای دیده می شود. کارهایی که از منظر جشنواره های دانشجویی در سطح قابل قبولی هستند و بسیاری از آن ها قابلیت پخش دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعيد ابوطالب از اعضاي هيات داوري بخش بين الملل ، در گفتگو با ستاد خبري پنجمين جشنواره ملي فيلم دانشجويي با بيان اينكه وجود خلاقیت در تولیدات دانشجویی را می توانیم به عنوان ضامنی برای پیشرفت حوزه مستند در نظر بگیریم افزود: آثار به لحاظ محتوايي فراز و فرودهاي بسياري داشت و برخي از آن ها در قالب بيداري و مقاومت اسلامي به روز تر و داراي ارزش رسانه اي بودند.

اين كارگردان مستند زمان آثار را متغير و بين سه تا چهل و پنج دقيقه دانست و گفت: به سبب اين كه اين جشنواره، ماهیتی دانشجويي دارد، از کارهای ارسالی در سطح امکانات دانشجویی انتظار می رود. هيچ يك از آثار بازبيني شده داراي يك گروه تهیه بزرگ و ابزار و وسايل فني مجهز نبودند و تمامي آثار به لحاظ فني در يك سطح قرار داشته و از ساختار دانشجويي برخوردار بودند.

اين عضو هيات داوري بخش بين الملل افزود: در ميان مستند های ارسال شده هم مستندهای محض و هم بازسازي شده ديده مي شود كه کیفیت نسبتا خوبی داشته اند و به نظر فراتر از حد انتظارند.

سعيد ابوطالب جشنواره دانشجويي را بستري براي بروز خلاقيت و جسارت دانست و گفت: از آثار دانشجويي به سبب كمبود بودجه مالي وعدم حمايت لازم، آثار تكنيكي فاخر انتظار نمي رود. اما اين دو عامل به عنوان لازمه اصلي  فيلمساز در اين عرصه بايد همواره مد نظر قرار گيرد. در غير اين صورت برخي آثار كه  هم اكنون در جشنواره نيز وجود دارد، قابليت پخش از تلويزيون را دارند و مطابق با استانداردها ارزیابی می شوند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار