در این نمایشگاه یک تخته فرش اصیل تبریزی با شعار «صلح طلبی ایرانیان با بافت فرش مشاهیر جهان» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، این فرش 160 متری 70 رج تبریز از کرک و ابریشم است که حدود 12 سال بافت آن به طول کشیده و بافندگان آن از میان بهترین بافنده های تبریز و مرند انتخاب شده بودند که از ابتدا تا انتهای آن، همان گروه بافت فرش را به پایان رسانده اند.

عرض این فرش 10 متر و 25 و طول آن 16 متر و 35 است و قرار است به شکل ویژه در نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد در تاجیکستان به نمایش در بیاید40 درصد از این فرش از ابریشم است و بیش از 80 رنگ طبیعی در این فرش به کار رفته که از نگاه متخصصان و هنرمندان و اساتید فن از بهترین جایگاه و بالاترین ارزش هنری برخوردار است.

در مرکز این فرش پرچم تمام کشورهای جهان به جز رژیم اشغالگر صهیونیستی به نشانه صلح طلبی ایرانیان و مشاهیر علمی دنیا بافته شده که ارزش هنری این فرش را بیشتر نمایان می کند.

سفیر ایران در تاجیکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با برگزاری مراسم و جشن شب ایرانی همراه بود به نقش و اهمیت مناطق آزاد در توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی کشورها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 منطقه آزاد در تاجیکستان فعالیت دارد و همواره با رایزنی های روسای جمهور دو کشور بر لزوم گسترش همکاری بین مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران و تاجیکستان تاکید شده است.

دکتر شعر دوست افزود: زمینه های زیادی برای همکاری متقابل میان ایران و تاجیکستان وجود دارد و امیدواریم که فرصت برگزاری این نمایشگاه و حضور مدیران و مسئولان مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ایران در این کشور موجب آشنایی هرچه بیشتر طرفین از ظرفیت ها و توانمندی های طرف مقابل شود./س

برچسب ها: رونمایی ، فرش ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.