پنجمين گردهمايي پرسشگران و فرهنگيان صدا و سيما برگزار شد

پنجمين گردهمايي پرسشگران و فرهنگيان صدا و سيما برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي مركز تحقيقات صدا و سيما، پنجمين گردهمايي پرسشگران و فرهنگيان رسانه ملي با حضور دكتر موسويان قائم مقام معاون آموزش و پژوهش، سبقتي قائم مقام معاونت سياسي، دانشور مديركل آموزش و پژوهش معاونت سياسي، دكتر ملكي تبار رئيس مركز تحقيقات، دكتر طارمي قائم مقام مركز تحقيقات، نصرپور مديركل مركز گيلان، مديران مركز تحقيقات، مديران آموزش و پژوهش مراكز استان ها، پرسشگران و فرهنگيان ازتاريخ 25 تا 28 مهر ماه سال جاري در مجتمع فرهنگي – آموزشي زيباكنار برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين گردهمايي جعفر عبدالملكي مدير كل پژوهش استان ها و خارج از كشور ضمن عرض خير مقدم به ميهمانان با ذكر آيه اي از سوره احزاب توهين به پيامبر اكرم (ص) را محكوم كرد.
وي در ادامه به جايگاه پرسشگران در جامعه اشاره كرد و اظهار داشت: بدون شك تلاش هاي خالصانه و بي شائبه پرسشگران كه در جاي جاي ميهن اسلامي صورت مي گيرد به تدوين راهبردهاي نظام پربركت جمهوري اسلامي و نيز نيل به اهداف رسانه ملي ياري مي رساند.
انتقال ديدگاهها، نظرات و آرا و انديشه هاي مخاطبان و مردم عزيز كه به فرمايش حضرت امام خميني (ره) ولي نعمت ما هستند، وظيفه خطيري است كه با عشق و تعهد و جديت اين عزيزان محقق مي شود.
وي سپس به تشريح جايگاه مركز تحقيقات صدا و سيما به عنوان بزرگترين و در عين حال معتبرترين نهاد افكار سنجي در كشور پرداخت و اذعان داشت: اين توفيق مرهون لطف الهي و تعهد، تخصص، جديت و خلاقيت پرسشگران است.
عبدالملكي هدف از برگزاري اين گردهمايي را هم انديشي مديران آموزش و پژوهش مراكز استان ها، پرسشگران و فرهنگيان و همچنين هم افزايي در طراحي و اجراي طرح هاي پژوهشي دانست.
در ادامه اين مراسم دكتر موسويان قائم مقام معاونت آموزش و پژوهش سازمان به جريان جنگ نرم بر عليه كشورمان اشاره كرد و افزود: تمركز دشمن در جنگ فرهنگي شامل خلقيات، تفكرات، زبان، عقايد، آداب اجتماعي، مواريث ملي، خصلت هاي قومي و بومي، ادبيات و هنر و .. است همچنين كانون ها و نقاط تمركز دشمن به شش بخش تقسيم مي شود كه شامل عقبه فرهنگي و اعتقادي، پيامبر اعظم (ص) مكتب تشيع و ائمه (ع)، اصل نظام اسلامي، سابقه تاريخي و فرهنگي ما و تغيير  خلقيات و خصوصيات انقلابي مي باشد كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند امروز تهاجم فرهنگي عظيمي عليه اسلام هست كه وسيعتر از انقلاب و عليه اسلام است.
دكتر موسويان در ادامه به چرايي حمله به ايمان و اسلام اشاره كرد و يكي از دلايل آن را منشا همه خيرات و بركات بودن اسلام عنوان كرد.
وي افزود: جهان غرب پروژه اسلام هراسي در سطح وسيع و با ابعاد گوناگوني عليه ما به راه انداخته است و براي همين ادعا مي كنند تمدن اسلام حامي تروريست است آنها براي رسيدن به اهداف خودشان از تبليغات شهري گرفته تا سينماي هاليوودي براي  همين ادعا مي كنند تمدن اسلام حامي تروريست است آنها براي رسيدن به اهداف خودشان از تبيلغات شهري گرفته تا سينماي هاليوودي براي تاثيرگذاري به گروههاي سني مختلف حتي كودكان استفاده نموده اند.
وي انتخابات آينده را بسيار حساس دانسته و با بيان اين نكته كه پرسشگران از ديگر افراد جامعه زودتر درگير انتخابات خواهند شد خواستار آن شدند كه با دقت و هوشمندي وظايف محوله را انجام دهند.
در ادامه اين مراسم آقاي سبقتي قائم مقام معاونت سياسي موفقيت توليد كنندگان برنامه در رسانه ملي را حاصل نتايج نظرسنجي هاي پرسشگران دانست و اظهار داشت: نتايج نظرسنجي ها ما را در ساخت برنامه هاي بهتر هدايت مي كند ما در اخبار همه روز شاهد به بن بست رسيدن و تزلزل در جوامع غربي در همه جوانب هستيم در حالي كه وانمود ميكنند كه دنياي غرب آباد است و همه حقوق بين الملل را طبق ضوابط خودشان تنظيم و اجرا مي كنند.
وي ضمن بيان اين نكته كه ما هميشه توانسته ايم و مي‌توانيم تهديدها را تبديل به فرصت نماييم اظهار اميدواري كرد كه به فضل الهي موقعيت حساس كنوني نيز تبديل به فرصت بي نظيري خواهد شد.
وي به فروپاشي خانواده در غرب اشاره كرد و اذعان داشت: تعاليم مترقي اسلام دشمنان را  عصباني كرده است.
وي گفت: انتظار ما از پرسشگران اين است كه واقعيات را گزارش كنند در حال حاضر ما ايام حساس انتخابات را پيش رو داريم و با تلاش هاي شما پرسشگران اميدواريم بتوانيم برنامه هاي بهتري را توليد كنيم و اين ميسر نمي شود جز با تلاش ها و زحمات و صداقت شما در اين كار برنامه هاي اولين روز نشست با سخنراني آيت الله زابلي از اساتيد اخلاق ادامه پيدا كرد و در پايان اين مراسم از پرسشگران نمونه تهران و مركز استان ها تقدير به عمل آمد و در حاشيه برگزاري اين گردهمايي نيز نشست تخصصي مديران آموزش و پژوهش استان ها برگزار شد.
در دومين روز اين گردهمايي كلاس ها و كارگاه هاي آموزشي براي پرسشگران و فرهنگيان برگزار گرديد كه در آن آقاي دانشور مديركل آموزش و پژوهش معاونت سياسي مطالب مهمي در خصوص عمليات رواني و آسيب شناسي در امر پرسشگري با توجه به موقعيت حساس انتخابات آتي ارائه كرد. همچنين در ادامه كارگاه ارتباط موثر با مخاطب و پاسخگو توسط دكتر بيدار مغز برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار