در هر ساعت 2/3 نفر به علت عارضه پوکی استخوان می میرند

طبق آمار 90/6 درصد جمعیت به کشور دچار کمبود کلسیم هستند و همین امر باعث شده که در هر ساعت 2/3 نفر به علت عارضه پوکی استخوان فوت کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مهندس چمنی عضو هیأت مدیره صنایع شیر پگاه امروز 29 مهر در مراسم روز جهانی پوکی استخوان افزود: سالمندان 8/2 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و همین جمعیت کم 60 درصد هزینه های درمانی کشور را به خود اختصاص می دهند وی گفت: تا 25 سال آینده جمعیت سالمندی کشور به 26 میلیون نفر می رسد که حدود 25 درصد جمعیت یک صد میلیونی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ساعت 2/3 نفر به علت عارضه ی پوکی استخوان می میرد عنوان کرد: در هر ساعت 13/7 نفر در کشور دچار شکستگی می شوند و 6/7 نفر در هر ساعت برای تمامی عمر زمین گیر می شوند.

چمنی اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام شده 90/6 درصد جمعیت کشور دچار کمبود کلسیم هستند همچنین از هر سه نفر زن بالای 50 سال یک نفر و از هر 4 مرد بالای 50 یک نفر دچار پوکی استخوان است.

وی با گله مندی از اینکه همان سیاستی که با بنزین انجام شد با شیر و محصولات لبنی نیز انجام شد تصریح کرد: مسئولین باید بدانند که شیر باید به عنوان ارزان ترین ماده ی غذایی حیاتی در اختیار تمام اقشار جامعه قرار گیرد و فکری برای کاهش هزینه ی آن انجام دهند.

عضو هیات مدیره شیر پگاه ادامه داد: رئیس اداره سلامت و بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت اعلام کرده که ایرانیان 150 میلیون دندان پوسیده دارند که این آمار را می توان با مصرف شیر کاهش داد.

چمنی خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت در مقابل افزایش قیمت شیر اعلام کرد: که بیست نامه برای کاهش قیمت شیر نوشته است باید بگوییم که مصاحبه در این زمینه کار ما است و گرفتن بودجه وظیفه وزیر بهداشت است ما فکر می کردیم چون وي یک زن هستند بهتر می توانند از پس گرفتن بودجه برآیند که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار