معاون داروی سازمان غذا و دارو:

واکسن آنفلوآنزا بدون نسخه به فروش نمی رسد

وجود مشکلات ارزی برای واردات واکسن آنفلوآنزا باعث شده تا برای جلوگیری از کمبود آن برای بیماران نیازمند این واکسن بدون نسخه به فروش نرسد.

دکتر محمد رضا شانه ساز معاون داروسازان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  ما بعد از سه ماه اول سال با شرکت های وارد کننده دارو واکسن قرار داد بستیم تا واکسن آنفلوآنزای پاییز و زمستان را تامین کنند.

وی با بیان این که اعتبار واکسن آنفلوآنزا 6 ماه است گفت: به خاطر اعتبار کم شرکت ها نمی توانند واکسن زیادی را وارد کنند ،تا به حال حدود 300 تا 400 هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شده که اولویت مصرف آن به حجاج و مناطق زلزله اختصاص داده شود.

شانه ساز در پاسخ به این که هنوز در برخی از داروخانه ها کمبود آنفلوآنزا مشاهده می شود عنوان کرد: کمبود آن به دلیل ارز است اگر بانک مرکزی همکاری بیشتری با ما انجام دهد و ارز مرجع در اختیار ما قرار بدهد مقدار بیشتری دوز واکسن وارد کشور می شود.

وی خاطر نشان کرد: تا سال پیش این واکسن بدون نسخه در داروخانه ها در اختیار افراد قرار می گرفت،  ولی امسال به خاطر مشکلات موجود تنها به صلاحدید پزشک و نسخه واکسن آنفلوآنزا به فروش می رسد./ع2
برچسب ها: آنفلوآنزا ، نسخه ، ارزی ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.