رئيس انجمن مهندسي علوم و پليمر ايران:

ايران مقام نخست توليد علم حوزه پليمر را در منطقه دارد

ايران در سال 2011 براساس اعلام پايگاه isi با توليد 950 مقاله در حوزه پليمر رتبه نخست توليد علم اين حوزه را در منطقه كسب كرده است.

به گزارش خبرنگارصنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛دکتر حميد ميرزاده عصر امروز در مراسم افتتاحيه دهمين كنفرانس بين المللي علوم، فناوري پليمر در دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: در حال حاضر ايران از نظر توليد علمي در حوزه پليمر رتبه پانزدهم جهان را داراست و با توليد 950 مقاله isi در سال 2011 رتبه نخست توليد علم در اين حوزه را در منطقه کسب کرده است.
 
وي با بيان اينكه رشته علوم و مهندسي پليمر ايران يكي از رشته هاي برجسته كشور به شمار مي رود، افزود: رشته پليمر ريشه در اقتصاد كشور دارد كه اين امر فرصت مناسبي براي فعاليت علمي و تحقيقاتي اين حوزه را فراهم مي كند.
 
ميرزاده با بيان اينكه درحال حاضر هزار و 750 محقق كشور در حوزه پليمر فعاليت مي كنند، بيان داشت: در كشور 260 استاد در حوزه پليمر فعال هستند و بيش تر تحقيقات صورت گرفته در حوزه علوم و فناوري پليمر به صورت كاربردي است كه در اين راستا به توليد علم و حركت در مرزهاي دانش نيز توجه شده است.
 
وي با اشاره به فعاليت 25 دانشگاه و انستيتو كشور در حوزه پليمر خاطرنشان ساخت: درحال حاضر از نظر تجهيزات آزمايشگاهي در حوزه پليمر با مشكل مواجه هستيم زيرا اعتبارات لازم براي تجهيز آزمايشگاه در اين حوزه اختصاص نمي يابد./ع2
برچسب ها: علم ، پلیمر ، ایران ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار