نايب رئيس اول مجلس:

ايستادگي آيت‌الله انواري در كنار امام(ره) و رهبري از فقاهت چنين شخصيتي سرچشمه مي‌گيرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ايستادگي آيت‌الله انواري در کنار امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب در همه فراز و نشیب‌ها از مقام فقاهت دینی چنین شخصیتی الهام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در مراسم بزرگداشت آیت‌الله محی‌الدین انواری که بعدازظهر امروز(يكشنبه) در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: فقها، شخصیت‌هایی هستند که بر کرسی انبیا می‌نشینند و با علم، اخلاق، رفتار و سلوک دینی و قلبی مالامال از خوف و با دنیایی از عدالت و تقوا این میراث بزرگ را در خدمت شما قرار داده است.


وي در ادامه افزود: مهم‌ترین نیاز ما توجه به حوزه علمیه در جهت تربیت انسان‌های عالم اسلام‌شناس و فقهایی است که پاسخگوی نیاز دنیای اسلام و جوامع بشری باشد و این موضوع مسئولیتی بر شانه همه ماست.

ابوترابي‌فرد با بیان اینکه "فقه مصطلح از نگاه قرآن کریم فقط مجموعه‌ای از احکام، مقررات، آموزه‌ها و معارف در حوزه‌های اعتقادی و اخلاقی نیست"، افزود: حقیقت دین، رسیدن به مقام تسلیم در برابر خدای سبحان است. «فقیه» موردنظر قرآن نیز آن عالم ربانی است که تحت تربیت دینی قرار گرفته، معارف دین را از قرآن و عترت به دست آورده و خویشتن را آراسته به این معارف کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به شخصیت آیت‌الله انواری اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان از آغاز جوانی یک مجاهد بودند و وقتی با معارف قرآن آشنا و وارد عرصه فهم دین شدند، به عنوان یک مجاهد مبارز، در خدمت آموزه‌های دینی و دفاع از هویت اسلامی جامعه تلاش کردند و اینکه می‌بینیم حضرت امام(ره) برای ارسال پیام خویش به آیت‌الله حکیم، ایشان را انتخاب می‌کنند، نشان‌دهنده شخصیت دینی، سیاسی و انقلابی چنین فردی است.

وی ادامه داد: اینکه می‌بینید ایشان در کنار امام و رهبر فرزانه انقلاب استوار و با بصیرت می‌ایستد و در همه فراز و نشیب‌ها در کنار امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک رکن و استوانه است، از مقام فقاهت دینی چنین شخصیتی الهام می‌گیرد.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه "در نگاه امیرالمومنین تنها یک قرائت حق و باطل از دین وجود دارد"، افزود: مقام سیاسی و رهبری و زعامت سیاسی رهبر معظم انقلاب، جایگاه بسیار رفیعی دارد اما مقام فقاهت و تبیین کردن آموزه‌های دینی در این عصر و در این سفر اخیر که شاهد آن بودیم، والاتر و برجسته‌تر است که البته این موضوع برآمده از فقاهت بالا و تطبیق آن با زمان‌های مختلف در ادوار گوناگون است و این کار سختی قلمداد می‌شود و فقهای هوشمند و عاقل چنین ویژگی‌هایی دارند.

انتهای پیام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار