«کارلتون» و «کویین» در تسخیر هنرمندان ایرانی

فستیوال «شش هفته با هنر ایران» در حالی چهارمین هفته خود را پشت سر می گذارد که روز 19 اکتبر سومین بخش این فستیوال با عنوان «پرواز رنگها» در میان استقبال کانادایی ها و ایرانیان مقیم تورنتو، افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فستیوال «شش هفته با هنر ایران» در حالی چهارمین هفته خود را پشت سر می گذارد که روز 19 اکتبر سومین بخش این فستیوال با عنوان «پرواز رنگها» در میان استقبال کانادایی ها و ایرانیان مقیم تورنتو، افتتاح شد. در این بخش در کنار پیشکسوتان حوزه تجسمی، چهره های جوانی چون: گلناز مقدم، لیلا رضوانی و عباس حاجی محمدی خوش درخشیدند.

همچنین بخش فیلم کوتاه و نیمه بلند این فستیوال که در سینما «کارلتون» به نمایش درمی آید، با استقبال خوبی مواجه شده و سینماگران ایرانی توانسته اند توجه مخاطبان غیرایرانی را نیز به آثار خود جلب کنند. این بخش پس از ۶ روز داوری، کاندیداهای خود را برای دریافت جایزه «پاپیلون» معرفی کرد. مجموعه فیلم های برگزیده بخش فیلم تصویر سال که به فستیوال شش هفته با هنر ایران ارسال شده بودند، نیاز به ۱۴ سانس نمایشداشتند و از آنجا که برای بخش تصویر ۶ سانس در نظر گرفته شده بود، لذا در این دوره کارهای کوتاه تر به نمایش درآمدند  تا فرصت نمایش برایفیلم های بیشتری باشد.

پویان طباطبایی، دبیر فستیوال که این روزها در کانادا به سر می برد، در خصوص نحوه گزینش این فیلم ها گفت:«در بخش سینمای داستانی فیلم های «و می گذریم» پریسا گرگین، «بینایی» امیر علی نوایی، «یک بدون عنوان تلخ» سارا ایوازخانی، «سورپرایز» مسعود حاتمی، «رویای سنجاقک» عاطفه خادمالرضا، «وقتی شهرم را ترک میکردم» امیرعلی نوایی و «شهر مرزی» امین بیگی، همچنین در بخش فیلم های مستند ۴ فیلم «لرزه در پناهگاه» کامبیز صفاری، «سلاطین خیابانها» پالیز خوشدل و فراز فشارکی، «نقل گردآفرید» هادی آفریده و «پارک مارک» بکتاش آبتین و همچنین در بخش انیمیشن ۳ فیلم«آدمها» ماشالله محمدی، «درد» ماشالله محمدی و «تیر» محمدجواد قاسم پور، برای دریافت جایزه از میان ۵۰ فیلم بخش مسابقه توسط هیات داوران انتخاب شده که در مراسم اختتامیه فستیوال در تاریخ ۱۶ نوامبر اسامی فیلم های برگزیده اعلام خواهند شد.»

فستیوال «شش هفته با هنر ایران» تا 10 آبان ماه ادامه دارد و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.sixweeks.org مراجعه کنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار