پتروشیمی پتروهیدج ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن متانول از گاز طبیعی را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر عامل شركت پتروهیدج، با بیان این مطلب گفت: طرح پتروهیدج شامل سه بخش پتروشیمی، نیروگاه برق 15 مگاواتی و شهرك صنعتی می باشد.

محمدی افزود: تمامی واحدهای صنعتی زیر دستی پتروشیمی پتروهیدج در این شهرك می توانند مستقر شوند.

وی این شهرك صنعتی را دارای ظرفیت گنجایش 30 واحد صنعتی دانست و آن را اولین شهرك صنعتی بخش خصوصی در كشور برشمرد.

مدیر عامل شركت پتروهیدج، تصریح کرد: تمامی محصولات تولید شده در پتروشیمی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی زیر دستی در شهرك صنعتی مصرف می شود.

محمدی تمامی محصولات شیمیایی تولید شده در شهرك صنعتی پتروهیدج را صادراتی دانست و بهره برداری از این ناحیه صنعتی را موجب تحول اقتصادی منطقه استقرار آن عنوان كرد.

وی به احداث نیروگاه 15 مگاواتی اشاره كرد و برق تولیدی آن را تامین كننده كل نیاز شهرك صنعتی پتروهیدج دانست.

مدیر عامل شركت پتروهیدج ادامه داد: امكان اجرای طرح توسعه ای نیروگاه 15 مگاواتی به 30 مگاوات وجود دارد كه در صورت تحقق، برق تولیدی مازاد آن به شبكه برق ملی متصل خواهد شد.

وی تاكید كرد: این نیروگاه می تواند امنیت تامین برق مورد نیاز شهرك صنعتی را برعهده داشته باشد و از قطع نیروی برق در این منطقه جلوگیری كند.

محمدی افزود: پتروشیمی پتروهیدج توان اشتغالزایی برای 210 نفر، شهرك صنعتی برای بیش از یك هزار و 200 نفر و نیروگاه برای 50 نفر را دارد.

مدیر عامل شركت پتروهیدج، یادآورشد: در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیكی ثبت شده طی شش ماه گذشته پتروشیمی پتروهیدج به 20 درصد می رسد.

وی اظهار كرد: تمامی مجوزهای احداث نیروگاه دریافت شده و هم اكنون مراحل پایانی انعقاد قرار داد با وزارت نیرو در دستور كار آن قرار دارد.

محمدی عنوان كرد: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداث پتروهیدج 250 میلیون دلار ارزی و 800 میلیارد ریال می باشد.

مدیر عامل شركت پتروهیدج گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز در كشور، مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز این پتروشیمی به سه هزار و 800 میلیارد ریال می رسد.

وی 20 درصد از سرمایه مورد نیاز این پتروشیمی را آورده سهامداران دانست و محل تامین مابقی اعتبارات را از صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات بانكی عنوان كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.