اصفهان/

بسیاری از دعاوی تجاری ناشی از رعایت نکردن اصول درست قراردادنویسی است

یک استاد رشته حقوق تجارت گفت: بسیاری از دعاوی تجاری ناشی از رعایت نکردن اصول درست قرارداد نویسی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «سهیل مهرآمیز» در همایش آشنایی با اصول تهیه و تنظیم قراردادهای خرید کالا و تجهیزات در سالن همایش‌های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: قرارداد تجاری به عنوان سند معتبر خرید و فروش همواره نقش مهمی در احقاق حقوق خریدار و فروشنده دارد و رعایت اصول صحیح آن می‌تواند از بروز اختلاف در آینده جلوگیری کند.

وی اصول و شروط مهم قراردادهای بین المللی و داخلی را شامل اصل آزادی اراده، اصل لزوم قراردادها، اصل حسن نیت و اصل قانون حاکم و جایگاه آن در قرارداد نام برد و گفت: رعایت هر یک از اصول فوق می‌تواند از زیان فعالان اقتصادی بکاهد.

این استاد رشته حقوق تجارت شرط پرداخت در قراردادهای بین المللی را شامل روش حساب باز یا آزاد، روش وصولی، روش اعتبار اسنادی، روش پیش پرداخت برشمرد و گفت: در تنظیم قرارداد تجاری باید کلیه موارد به صورت روشن و بیان منظور کامل دو طرف قید شود.

وی روش‌های تامین مالی در قراردادهای بین المللی شامل اعتبار فروشنده، اعتبار خریدار، فاکتورینگ، تنزیل و لیزینگ برشمرد و گفت: در روشهای پرداخت می‌توان از روش‌های پیش پرداخت، اعتبار اسنادی دیداری و اعتبار اسنادی مدت دار بهره برد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.