امضای قرارداد گازی 128 میلیون دلاری عراق و کره جنوبی

عراق روز سه شنبه قراردادی را به ارزش صد و بیست و هشت میلیون دلار در زمینه احداث خط لوله گاز با کره جنوبی امضا و مناقصه ای را نیز برای توسعه یک میدان نفتی در جنوب این کشور اعلام کرد که بیش از چهار میلیارد بشکه نفت در آن ذخیره است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه، این قرارداد احداث خط لوله گاز که بین عراق و شرکت «‌ کوگاز KOGAS » کره جنوبی امضا شد، یکی از طرح هایی است که باعث تقویت زیر ساخت انرژی عراق خواهد شد .

مقاماتی که در مراسم امضا این قرارداد حضور داشتند، گفتند این قرارداد شامل احداث دو خط لوله انتقال گاز ظرف مدت بیست و دو ماه برای انتقال گاز طبیعی خشک و گاز مایع بین میادین شهر کرکوک در شمال عراق و پالایشگاه بیجی است .

عراق همچنین مناقصه ای را برای شرکت های خارجی به منظور توسعه میدان نفتی ناصریه اعلام کرد که ذخایر ثابت شده آن بیش از چهار میلیارد بشکه نفت است .

عراق در حال حاضر حدود سه میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت در روز تولید و حدود دو میلیون و ششصد هزار بشکه از آن را صادر می کند .

عراق هفته گذشته اعلام کرد تولید نفت این کشور تا سال دو هزار و بیست ، روزانه به ده میلیون بشکه خواهد رسید که این میزان بسیار بالاتر از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در مورد تولید نفت عراق است.

این پیش بینی جدید عراق درمورد تولید نفت خود از سوی حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر این کشور در امور انرژی و پس از آن مطرح شد که آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود درباره چشم انداز انرژی عراق پیش بینی کرد تولید نفت این کشور تا پایان این دهه یعنی تا سال دو هزار و بیست به شش میلیون و صد هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت .

شهرستانی گفت عراق اکنون در موقعیتی است که می تواند حدود نیمی از افزایش تقاضا برای نفت را در جهان تامین کند .

وی تصریح کرد : « نتایج بررسی های ما نشان می دهد عراق می تواند تا سال دو هزار و بیست ظرفیت تولید نفت خود را روزانه به نه تا ده میلیون بشکه افزایش دهد و پس از آن نیز قادر خواهد بود این افزایش تولید را دست‌کم برای مدت بیست سال حفظ کند . »
برچسب ها: عراق ، کره ، جنوبی ، قرارداد ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار