وزیر ارشاد با تأکید برحمایت از تولیدات سینمایی در تقابل با اهانت غرب:

13 آبان و حادثه حمله به ایرباس ایرانی ماهیت پلید آمریکا را مشخص می کند/ سینمای ایران توان مقابله با غربی ها را دارد

13 آبان و حادثه حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی در صورت به تصویر کشیده شدن در فیلم های سینمایی توانایی مشخص ساختن ماهیت پلید آمریکا وهم چنین تقابل با اهانت غرب را دارد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران افزود: فیلم های متعددی در هالیوود و غرب علیه ایران همچون فیلم سینمایی "سیصد" ساخته شده است و این اولین باری نیست که غرب و هالیوود علیه ایران فیلمی را می سازند.

وی افزود: در فیلم "سیصد" غربی ها علیه فرهنگ متمدن ایران با نشان دادن مردم ایران به شکل خشن و بی منطق کار کردند که تحریف تاریخ در آن به طور کامل مشخص بود؛ فیلم "آرگو" نیز توسط یک کمپانی صهیونیستی در آمریکا به نام "برادران وارنر" و کارگردانی به نام "بن افلک" ساخته شده که با هدف تحریف یک رویداد تاریخی مهم دیگر یعنی واقعه تصرف لانه جاسوسی آمریکا صورت گرفته است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی توسط ایران و گروگان دیگری نیروهای آمریکایی کمترین اقدامی بود که در آن زمان علیه آمریکا صورت گرفت، اما در این واقعه ایرانیان ملی با یک برخورد انسانی تمامی حقوق این گروگان ها را رعایت کردند.

حسینی اظهار داشت: فیلم "آرگو" با بیان یک ماجرای تاریخی به گونه ای دیگر خواهان تمام کردن این ماجرا به نفع آمریکایی ها و برضد مردم ایران و جوان های ایرانی است و فیلم دیگری نیز تحت عنوان همان فیلم "سیصد" و با همان کارگردان صهیونیستی نیز در حال ساخته شدن است.

وی افزود: ساخت این فیلم ها برضد ایران بیانگر آن است که افراد سازنده این گونه فیلم ها یک مسیر و خط مشی را دنبال می کنند و در خصوص گذشته ما و همچنین مسائل روز ما به طور متداوم از این ابراز استفاده می کنند.

وزیر ارشاد عنوان کرد: در گذشته کتاب های متعددی در این زمینه با تحریف تدوین می شد، اما حال غربی ها در قالب تصویر به خاطر در برگرفتن شعاع وسیعتر خواهان رسیدن به اهداف خود هستند و وظیفه ما در قبال این گونه هجوم ها این است که حداقل با بیان مسائل واقعی، مردم، فرهنگ و انقلاب خود را به دنیا معرفی کنیم.

حسینی اظهار داشت: همواره كساني بودند كه هنرمندان کشور ما را از وارد کردن سیاست به عرصه هنر برحذر می داشتند، اما حال ما باید اهتمام ویژه ای را در این زمینه داشته باشیم البته در سال های اخیر چه در داخل و چه در خارج از کشور فیلم هایی را همچون "سی وسه روز"، "شکارچی شنبه" و ... را به عنوان آثاری مؤثر تولید کردیم.

وی تصریح کرد: فیلم "قلاده های طلا" نیز با پرداخت به یک موضوع سیاسی و به عنوان یک کار دشوار نیز در این زمینه تولید شده است و ما باید در رقابت فیلم های سینمایی واقعیت ها را به مردم خود و دنیا ارائه کنیم.

وزیر ارشاد عنوان کرد: بعضی ایرانی ها در خارج از کشور علیه ایران دست به اقداماتی می‌زنند، در صورتی که هر فرد ایراني در هر کجای دنیا باید در مقابل چنین حرکت هایی بایستد و در ساخت چنین فیلم هایی نباید شرکت داشته باشد.

حسینی بیان داشت: فیلم های اهانت آمیز به ایران و مقدسات ما کارهای موفقی محسوب نمی‌شوند و همین فیلم موهن به پیامبر(ص) نیز به عقیده ی بسیاری از افراد یک اثر هنری قابل توجهی تلقی نمی‌شود.

وی افزود: به طور قطع ما توانایی ساختن فیلم هایی را در تقابل با هجوم غربی ها داریم و با جایگاه سینمای ایران به عنوان یک سینمای شناخته شده در جهان و دارای مخاطب به طور حتم این اتفاق رقم خواهد خورد.

وزیر ارشاد اظهار داشت: جریان هواپیمایی مسافربری ایرانی که یک ناو آمریکایی آن را مورد هدف خود قرار داد؛ یک خیانت بزرگ تاریخی را رقم زد که باید بدینوسیله نیز با مطرح شدن متداوم و با دور ماندن از فراموشی، ماهیت پلید آمریکا و دولتمردان آن را مشخص کرد.

حسینی تصریح کرد: بعد از گذشت این همه سال از حادثه هواپیما ايرباس دو فیلمنامه در این زمینه به دست ما رسیده است که ما برای غناي بیش تر فیلم در حال بررسی کردن آن هستیم ولی درگذشته اهتمام جدی به دلیل فضای حاکم برکشور وجود نداشته.

وی ادامه داد: ما در بحث های دفاع مقدس، تاریخ صدراسلام، تاریخ گذشتگان و حوادث روز باید فعالانه تر وارد عرصه شویم البته در جشنواره های بین المللی به طور قطع از چنین فیلم هایی با ماهیت سیاسی- انقلابی استقبال نخواهد شد.

وزیر ارشاد اظهار داشت: برخی افراد مطابق ذوق و سلیقه ی غربی در کشور فیلم ساخته اند و به جای به نمایش درآوردن نقاط قوت قرارگرفته با سیاه نمایی تلخ، ناهنجاری ها را به تصویر کشیدند که با حضور پیداکردن در صحنه های جهانی نیز مورد توجه قرار گرفتند.

حسینی تصریح کرد: حادثه ی 13 آبان و هم چنین افراد حاضر در آن برای ساخت آثاری مناسب هم اکنون وجود دارد و به طور قطع فیلمی با چنین رویکردی در ایران رفتار خوب ما را با گروگان ها به نمایش می‌گذارد و همچنین کارنامه ی سیاه جنایت های آمریکا را نیز آشکار می‌سازد.
وی افزود: در نهایت تاسف حادثه 13 آبان مورد غفلت قرار گرفته است، در صورتی که مسئولان و هنرمندان توانایی برخورد فعالتری را نسبت به این موضوع داشتند اما در سه سال گذشته فیلم نامه هایی با این مضامین مورد حمایت کامل ما قرار گرفته اند.

وزیر ارشاد عنوان کرد: رسانه ها و مطبوعات نیز باید در جهت حمایت از آثار ساخته شده در تقابل با حرکت های ضد ایرانی غربی ها فعال عمل کنند تا تهیه کنندگان و کارگردانان نسبت به ساخت چنین فیلم هایی رغبت نشان دهند.

حسینی بیان داشت: حمایت و قائل شدن امتیازات بسیار برای ساخت چنین آثاری از اولویت های اصلی کار ماست و هم اکنون نیز فیلمی به نام "استرداد" از تاریخ معاصر ایران با تمام دشواری ها در حال آماده شدن است و ما در این مدت حامی همه این آثار بوده ایم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.