تاریخ نگاری از دیدار سپاهان-تراکتورسازی

ديدار تيمهاي تراکتور سازي تبريز و سپاهان اصفهان يکي از ديدار هاي جذاب ليگ برتر در هفته آتي است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  فولاد مبارکه سپاهان و تراکتور یکی از دیدارهای تماشایی هفته سیزدهم لیگ برتر است: جدال دو تیم باسابقه و قدیمی فوتبال ایران و محبوب اصفهان و تبریز.  فولاد مبارکه سپاهان و تراکتور هر دو تیم هایی هستند که یک شبه وارد لیگ سطح اول کشور نشدند.

 آنها از دسته پایین شروع کردند و در طول تاریخ خود نیز چندین بار سقوط و صعود را تجربه کرده اند. - اولین جدال دو تیم 26 اردیبهشت 1354 در باغشمال تبریز و در چارچوب لیگ تخت جمشید بود. این بازی به تساوی 1-1 انجامید.

 احمد جفاری برای سپاهان گل زد و عبدالرضا عطاری برای تراکتور. - دیدار برگشت دو تیم در همان فصل با اولین برد سپاهان همراه بود: 1- صفر با گل علیرضا رحیمی، بازیکنی که اکنون مدیرعامل باشگاه سپاهان است.

 - تراکتور در فصل 55 دسته دومی بود و بعد از بازگشت مجدد به لیگ تخت جمشید باز هم به سپاهان باخت این بار نیز 1- صفر و با گل به خودی حسن آذرنیا، سرپرست فعلی تیم تراکتور - اولین برد تراکتورسازی مقابل سپاهان در سال 1370 رقم خورد: 3-1 در تبریز و با دو گل سیروس دین محمدی و یک پنالتی از کریم باقری. - دو تیم 28 بار در لیگ ایران باهم روبرو شده اند که 16 بار سپاهان پیروز شده و 4 بار تراکتور و 8 بازی نیز با تساوی خاتمه یافته است.

- سپاهان در دیدار های مقابل تراکتور 36 گل زده است؛ میانگین 3/1 گل در هر بازی. ابراهیم توره با 4 گل زده بهترین گلزن سپاهان مقابل تراکتور است و عماد رضا و داود دهقانی نیز هر کدام 3 گل به تراکتور زده اند. - تراکتورسازی نیز در 28 بازی مقابل سپاهان فقط 16 گل زده است. حسین خطیبی با 3 گل زده بهترین گلزن تراکتور مقابل سپاهان بوده است.

- 14 بازی دو تیم به میزبانی سپاهان بوده است؛ 11 بازی در اصفهان و 3 بازی در فولادشهر. در بازی های به میزبانی سپاهان هیچ نتیجه تساوی رقم نخورده و 13 بار سپاهان پیروز شده و یک بار نیز تراکتور برنده شده است. - تراکتورسازی بازنده مطلق در خانه سپاهان بوده است؛ البته به جز یک مورد استثنا در اولین دوره لیگ برتر که در اصفهان با تک گل محمد فرشباف سپاهان را برد. - تراکتور در این 14 بازی فقط 5 گل به سپاهان زده که یکی از این گل ها 3 امتیازی بوده و 4 گل دیگر تاثیری در نتیجه نهایی نداشته است.

 - دو تیم از گذشته تا به حال بازیکنان زیادی را مبادله کرده اند از اکبر مالکی و منوچهر کبیریان در دهه 50 تا حبیب پاک نژاد، محمود کریمی سیبکی ، رضا حسن زاده، رسول خطیبی، محمد فرشباف، هدایت شهریاری و عباس آقایی در دهه های 70 و 80  و احمد آل نعمه، فرزاد حاتمی، احسان حاج صفی در سال های گذشته و در فصل جاری نیز مهدی سیدصالحی و مهدی کریمیان از سپاهان راهی تبریز شده اند.

 - محمود یاوری، فیروز کریمی و امیر قلعه نوعی مربیانی هستند که در سال های اخیر سرمربی هر دو تیم بوده اند. - فصل گذشته دیدار رفت در فولادشهر برگزار شد که سپاهان 2-1 پیروز شد. عمادرضا و احمد آل نعمه مدافع تراکتور برای سپاهان گل زدند و فلاویو لوپز نیز گل تراکتور را زد. بازی برگشت را نیز تراکتور با پنالتی توزی برد که بخشیده شدن محرومیت او در روز بازی باعث اعتراض سپاهانی ها شد./با
برچسب ها: فوتبال ، سپاهان ، تراکتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار