كريمي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تبديل مجازات‌هاي حبس با هدف بازدارندگي و جلوگيري از مفاسد احتمالي

يك حقوقدان گفت: با تعلیق و تبديل اجرای مجازات حبس به جزای نقدی متناسب و یا مجازات تعزیری و اجتماعی دیگر، از محبوس شدن بی‏‌ثمر افراد، تراکم بیش از حد زندانی در زندان‌ها و مفاسد احتمالی جلوگیری مي‌شود.

فرزدا كريمي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به قانون تبديل مجازاتهاي حبس به جزاي نقدي اظهار داشت: هدف اصلی‌ قانونگذار از تبدیل مجازات‌های حبس کمتر از 91 روز به جزای نقدی، تأمین طریقی جهت‌ کسب درآمد برای دولت و کاهش هزینه‌های‌ زیاد ناشی از نگهداری محکومین در زندان‌ها است.

اين وكيل پايه يك دادگستري با بيان اينکه بازدارندگي از اهداف ديگر تبديل مجازات حبس به جزاي نقدي است، تصريح کرد: زندان براي افراد تنها تاديب و اصلاح را در پي نخواهد داشت، مرتكبين جرايم سنگين در زندان و اختلاط آن‌ها با مرتكبين جرايمي كه مجازات حبس كمتر از 91 روز دارد باعث تاثير و تكرار جرم بر اين افراد مي‌شود.

كريمي با بيان اينكه اين قانون شايد به تكرار جرم توسط مجرم منجر شود، اظهار داشت:تبديل حبس به جزاي نقدي جرات ارتكاب متهم را به تكرار جرم زياد مي‌كند، در نتيجه بايد قاضي مسائل و جوانب ديگر را در نظر گرفته و بتواند دادرسي درستي انجام دهد.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان كرد: مجازات‌های حبس خصوصا حبس‌های کوتاه مدت کمتر از 6 ماه، بايد به تعلیق اجرای مجازات این‏‌گونه حبس‏‌ها، جزای نقدی متناسب، مجازات تعزیری و اجتماعی دیگری تبدیل شود تا از محبوس شدن بی‏‌ثمر افراد، تراکم بیش از حد زندانی در زندان‌ها و مفاسد احتمالی جلوگیری شود.

انتهاي پيام/

پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار