ادعای تل‌آویو درباره عدم حمایت از رامنی و اوباما

در حالی که منابع آگاه از نزدیکی ویژه راهبردهای نتانیاهو و رامنی خبر می دهد، دنی ایالون معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه مدعی شد: اسرائیل در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیچ یک را بر دیگری ترجیح نمی دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، رادیو اسرائیل به نقل از ایالون اعلام کرد: اسرائیل چیزی را ترجیح می دهد که برای آمریکا بهترین باشد و از هیچ‌‌یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت نمی کند.

ایالون افزود این حق آمریکایی هاست که تصمیم بگیرند چه کسی رئیس جمهور آنها باشد .

وی که بین سال های 2002 تا 2006  اسرائیل در آمریکا بود، با اشاره به اتهامات مطرح شده مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، میت رامنی نامزد جمهوریخواهان را ترجیح می دهد، تصریح کرد اشتباه است اگر تصور شود اسرائیل یکی از نامزدها را بر دیگری ترجیح می دهد .

روابط دیپلماتیک بین آمریکا و اسرائیل طی چند ماه اخیر به علت اختلاف بین دولت های دو طرف برسر چگونگی پرداختن به مسئله هسته ای ایران با تنش هایی همراه بوده است .

خاطر نشان می شود چندی پیش میت رامنی از نتانیاهو با عنوان دوست قدیمی خود یاد کرده بود. از طرفی برخی معتقدند هماهنگی ویژه میان مواضع نتانیاهو و رامنی در صورت پیروزی نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار