عضو کميسيون صنايع و معاون مجلس شوراي اسلامي گفت: با اجراي تدابير ويژه کنترل قيمت مواد پتروشيمي، از افزايش قيمت ظروف بسته بندي صنايع غذايي جلوگيري خواهد شد.

غلام محمد زارعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: افزايش قيمت اخير لبنيات به دليل گران شدن ظروف بسته بندي تحت تاثير افزايش نرخ مواد اوليه پتروشيمي به وجود آمده است.
وي ادامه داد: براي رفع اين مشکل جلسات متعددي در مجلس و وزارتخانه صنعت و معدن برگزار و کارگروهي در اين خصوص در وزارتخانه تشکيل شده که به بررسي اين موضوع و راهکار رفع اين مشکل پرداخته است.
زارعي اظهار داشت: در اين جلسه تاکيد شده که قيمت مواد پتروشيمي به تعادل برسد تا تاثير منفي ظروف بسته بندي صنايع غذايي نداشته باشد.
رئيس کميته محصولات پتروشيمي کميسيون صنايع و معادن تصريح کرد: در همين راستا تامين نيازهاي داخلي به مواد اوليه پتروشيمي در اولويت توليدکنندگان اين حوزه قرار گرفته و اهداف صادراتي پس از تامين نياز کامل داخل پيگيري مي شود.
وي ادامه داد:همچنين توزيع عادلانه و بدون واسطه مواد پتروشيمي از توليدکنندگان راهکاري در جهت کنترل بازار و تعادل قيمت ها عنوان شده است.
اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار داشت: توجه به صنايع خود همچون صنايع پلاستيک که نقش عمده اي در توليد ظروف بسته بندي صنايع غذايي دارند در دستورکار قرار گرفته چرا که هم اکنون وجود واسطه هاي متعدد در اين حوزه به افزايش قيمت مواد منجر شده است.
وي خاطرنشان کرد: با اجراي کامل اين راهکارهاي ارائه شده مي تواند به ثبات بازار مواد پتروشيمي و ظروف بسته بندي کمک  کند.
زارعي افزود: در اين صورت در آينده ديگر شاهد افزايش قيمت ظروف بسته بندي و به دنبال آن نوسان قيمت صنايع غذايي نخواهيم بود./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار