شهرکرد/ معاون وزیر صنعت؛

نقدینگی 65 هزار واحد صنعتی مشکل دار کشور تأمین می شود

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه کمبود نقدینگی، از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی کشور است، گفت: امسال، کمبود نقدینگی 65 هزار واحد صنعتی و تولیدی کشور تأمین می شود.

محسن صالحی نیا، در جریان سفر به شهرکرد افزود: حدود 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با نرخ 16درصد برای تامین نقدینگی این واحدها اختصاص یافته است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: 10 درصد این مبلغ از طریق صندوق توسعه ملی و مابقی توسط بانک های عامل کشاورزی، صنعت و معدن و بخشی دیگر از محل اموال و دارائی های محقق نشده، تأمین می شود.

صالحی نیا در پاسخ به تأثیر نوسات نرخ ارز بر واردات مواد اولیه برخی واحدها تصریح کرد: هم اکنون بخشی از نیاز مبادلاتی و ارزی این واحدها توسط اتاق مبادلات ارزی تأمین می شود و سایر مواد اولیه نیز توسط بازار بورس کالا قابل دسترس است.

وی در زمینه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد بازار رقابتی در کشور و کاهش واردات کالاهای چینی افزود: با تامین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز صنایع می توان ظرفیت واحدها و میزان تولیدات ملی را افزایش داد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور شرکت در آئین بهره برداری از واحد تولیدی " آت ریک صنعت " هفشجان شهرستان شهرکرد به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

 " آت ریک صنعت " هفشجان، عنوان شانزدهمین واحد تولید پلی اتیلن در استان چهارمحال و بختیاری است./س

برچسب ها: نقدینگی ، واحد ، تولیدی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.