رئيس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالي گفت :در سال جاري ازآغاز فصل برداشت گندم تاكنون 42 هزارتن گندم مازاد برمصرف، از كشاورزان از طريق بخش خصوصي و دولتي خريداري شده است .

سيد ابراهيم حسيني درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، افزود : از اين ميزان 17 هزارتن از طريق بخش دولتي و به قيمت تضميني و 25 هزارتن از طريق بخش خصوصي به صورت توافقي خريداري شد .

وي ميزان خريد گندم در سال گذشته را 90 هزار تن عنوان كرد و تصریح کرد: براساس پيش بيني سازمان جهاد كشاورزي استان در سال جاري مي بايست 200هزارتن گندم از كشاورزان خريداري شود،لذا به دليل توليد كمتر اين امر محقق نشد.

وي قيمت خريد تضميني توسط دولت براي هر كيلوگرم گندم را مبلغ 420تومان و براساس 4درصد افت مفيد و 2 درصد افت غيرمفيد عنوان كرد و بيان داشت: به دليل كيفيت مطلوب گندم خراسان شمالي به طور ميانگين براي هركيلو گندم مبلغ 426 تومان پرداخت شد.

حسيني خاطرنشان كرد:مبلغ 73 ميليارد ريال براي خريد گندم از طريق بخش دولتي به كشاورزان استان پرداخت شده است .

وي متذكر شد:اولويت خريد گندم در سال جاري در سطح كشور با بخش خصوصي است و فقط گندمهايي كه بيش از نياز بخش خصوصي باشد توسط دولت خريداري و ذخيره مي شود تا به مصارف در زمان آتي برسد.

رئيس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خراسان شمالي ظرفيت انبارهاي ذخيره سازي گندم در استان را 300 هزار تن ذكر كرد و اظهار داشت: از لحاظ ذخيره تامين گندم در استان هيچگونه مشكلي نداريم./س

برچسب ها: گندم ، کشاورز ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.