جشنی برای "عروس افغان" در سیمای بوسنیایی

فیلم سینمایی "عروس افغان" و فیلم تلویزیونی "همان نور معروف" عنوان برنامه هایی است که شبکه جهانی سحر برای اوقات یکشنبه مخاطبان سیماهای بوسنیایی و آذری خود در نظر گرفته است.

* جشنی برای "عروس افغان" در سیمای بوسنیایی شبکه سحر

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فیلم سینمایی "عروس افغان" یکشنبه این هفته ساعت 11:40 به وقت تهران به مدت 90 دقیقه از سیمای بوسنیایی شبکه سحر پخش خواهد شد.

"عروس افغان" از تولیدات شبکه جهانی سحر است و به سرپرستی رحمان رستم پور و بر اساس ترجمه ای از اصغر نیک سیرت به زبان بوسنیایی زیرنویس شده است. سلما هاجرشیج ویراستاری متون این فیلم را برعهده داشته و علیرضا نجفی اپراتوری آن را انجام داده است.

این فیلم که ابوالقاسم طالبی نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته و بازیگرانی از جمله حسین یاری، نورا هاشمی و گلاب آدینه به ایفای نقش در آن پرداخته اند، قصه جواني افغاني به نام "گل محمد" را روایت می کند که براي تهيه شيربهاي ازدواج با دختري که به او دلبسته شده است، روانه پاكستان شده و در آنجا به كارهاي مختلفي مانند روزنامه فروشي، جاروكشي و ... می پردازد. زماني که او به افغانستان برمي گردد، رژيم طالبان عوض شده و گل محمد متوجه می شود كه در غياب او، دختر مورد علاقه اش ازدواج كرده است. از این رو غمگين و افسرده به خانه دختر مي رود، اما متوجه مي شود كه ...

* درخشش "همان نور معروف" در سيماي آذري شبکه سحر

مخاطبان سیمای آذری شبکه سحر، یکشنبه این هفته ساعت 16:30 به وقت تهران به مدت 90 دقیقه به تماشای فیلم تلویزیونی "همان نور معروف" خواهند نشست.

مهدی حسین زاده سرپرستی دوبله و سعید بحرالعلومی مدیریت دوبلاژ این فیلم را به زبان آذری عهده دار بوده اند.

"همان نور معروف" بر اساس ترجمه ای از غلامرضا صفوی و با حضور صداپیشگانی همچون سعید بحرالعلومی (محمد- اسماعیل)، مهدی حسین زاده (عطا)، ونوس محسن زاده (سارا- گزارشگر) و حبیب بحرالعلومی (یحیی- احمدی) به زبان آذری دوبله شده و صادق صبور و ساناز اکبری صدابرداری و افکت آن را بر عهده داشته اند.

این فیلم تلویزیونی به کارگردانی جواد افشار و با حضور هنرپیشگانی همچون آرش مجيدي، سروش صحت، عباس اميري، اسماعيل سلطانيان، مريم كاوياني، عباس غزالي و کارگردانی در سیما فیلم تولید شده و داستان مردي به نام عطا را به تصویر کشیده است كه در شركتي پل سازي مشغول به كار است. او معلولي موفق و فعال است كه گذشته خود را فراموش كرده، هيچ چيز از گذشته و جواني خود به ياد ندارد و مغزش گذشته اي خيالي براي او ساخته است اما .../ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار