رییس جمهور عصر امروز برای بهره برداری از چهار طرح عمرانی و صنعتی وارد هرمزگان می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس در این سفر مرحله نخست از کارخانه فولاد کاوه جنوب ، 10 هزار واحد مسکن مهر، خط دوم راه آهن تزرج - بندرعباس و باند دوم بزرگراه بندرعباس - سیرجان به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان گفت: باند دوم بزرگراه بندرعباس - سیرجان 242 کیلو متر طول دارد و برای آن 2 هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شده است و با حضور رییس جمهور به طور کامل به بهره برداری می رسد.

عزیزی افزود: طرح دو خطه شدن راه آهن تزرج بندرعباس به طول 180 کیلیومتر و با اعتبار 470 میلیون یورو از دیگر طرح های حمل و نقل هرمزگان است که ظرفیت ریلی بار در استان را به 45 میلیون تن در سال افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: در سفر رییس جمهور از کارخانه تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد کاوه جنوب با ظرفیت تولید یک میلیون و 850 هزار تن آهن اسفنجی در سال بهره برداری می شود.

استاندار هرمزگان گفت: برای این طرح سه هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است و با راه اندازی آن برای هزار و 300 نفر شغل ایجاد می شود.

  عزیزی افزود: با راه اندازی فولاد هرمزگان ، فولاد جنوب ، فولاد کاوه جنوب و در آیندهایی نزدیک با راه اندازی صبا فولاد هرمزگان این استان به قطب تولید فولاد کشور تبدیل می شود.

وی گفت: در سفر ریاست جمهور به هرمزگان 10 هزار واحد مسکن مهر نیز به بهره برداری می رسد.
استاندار هرمزگان افزود: از این تعداد واحد ، چهار هزار و 800 واحد در شهر های بالای 25 هزار نفر جمعیت ، سه هزار و 200 واحد در شهر های زیر 25 هزار نفر و 2 هزار واحد در بافتهای فرسوده قرار دارد.

  عزیزی گفت: تا پایان سال نیز 19 هزار واحد دیگر تحویل داده می شود.

وی افزود: رییس جمهور در این سفر عصر امروز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش علاوه بر بازدید از این منطقه باکارکنان این نیرو دیدار می کند .

استاندار هرمزگان گفت: طرح فولاد کاوه جنوب، دو خطه شدن راه آهن تزرج بندرعباس و باند دوم بزرگراه بندرعباس سیرجان از طرح های مهر ماندگار هرمزگان است.

  عزیزی افزود: همچنین فردا در سفر آقای احمدی نژاد با حضور وزیران راه وشهرسازی وآموزش پزشکی بهداشت ودرمان بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بشاگرد و 12 بندرکوچک چند منظوره نیز به بهره برداری می رسد.

سفر رییس جمهور به هرمزگان عصر روز یکشنبه به پایان می رسد./س

برچسب ها: سفر ، رئیس جمهور ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.