اعتصاب غذاي جمعي صدها زنداني سياسي کرد در ترکيه، دولت اسلامگراي اين کشور را تحت فشار قرار داده و اين در حالي است که وضعيت اين معترضان روز به روز وخيم‌تر مي‌شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، 700 زنداني که بيشتر آنها از اعضاي احزاب طرفدار کرد ترکيه هستند، در بيش از پنجاه زندان اين کشور امروز شنبه وارد چهل و هفتمين روز اعتصاب غذاي خود شدند.

يکي از مسئولان انجمن حقوق بشر (IHD) گفت وضعيت اين اعتصاب کنندگان روز به روز بدتر  و دربرخي موارد با آنها بدرفتاري مي‌شود.

سعدالله ارجين وزير دادگستري ترکيه که براي متوقف کردن اين اعتصاب تحت فشار است ، به نشانه دراز کردن دست دوستي، روز چهارشنبه در آستانه عيد قربان از زندانيان اعتصابي در زنداني در آنکارا ديدن کرد.

اين اعتصاب از دوازده سپتامبر، سالگرد کودتاي نظامي سال هزار و نهصد و هشتاد،  توسط دهها تن از زندانيان متهم به همکاري با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز شد. اما خيلي زود به زندانهاي ديگر سرايت و توجه رسانه‌ها و مسئولان سياسي را به خود جلب کرد.

فعالان کرد خواستار حق آموزش زبان کردي و استفاده از زبان مادري در محاکم رسمي هستند اما اين درخواست آنها فعلا رد شده است.

 يکي ديگر از مطالبات آنها حذف انزواي عبدالله اوجالان رهبر پ.ک.ک است که در جزيره‌اي در شمال غربي ترکيه دوران حبس ابد خود را طي مي‌کند.

برچسب ها: زندانی ، سیاسی ، ترکیه ، اعتصاب ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار