اردبیل / معاون وزیر اقتصاد؛

پنجره واحد سرمایه‌گذاری خارجی تشکیل می‌شود

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: ‌تا پایان امسال پنجره واحد سرمایه‌گذاری خارجی در کشور تشکیل و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  بهروز علیشیری ظهر امروز در نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال که در دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود:‌ با راه‌اندازی این مجموعه سرمایه‌گذاران خارجی با کمترین مانع و با تعیین اولویت‌ها سرمایه‌گذاری خود را انجام می‌دهند و بسیاری از پیچ و خم‌های اداری و بروکراسی حاکمیتی رفع می‌شود.

وی‌ راه‌اندازی این مجموعه را برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها و فعال کردن بنگاه‌های بخش خصوصی یک مزیت و فرصت استثنایی خواند و گفت: ‌به همه فعالان بخش خصوصی توصیه می‌کنیم در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها ورود پیدا کنند تا در دهه جهش برای توسعه ملی در سه سال آینده بتوانیم یک گام جدی را در بخش سرمایه‌گذاری شاهد باشیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش‌های ملی با همراهی بخش خصوصی و علاقمندان به حوزه کار‌آفرینی افزود: ما در سایه چنین همایش‌هایی می‌توانیم راهبرد جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را ساماندهی کرده و نهادینه کنیم و معتقدیم این کار ما باید هر روز به صورت تخصصی در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفته و برگزار شود.

علیشیری با قدردانی از این ابتکار عمل استان اردبیل و شهرستان خلخال که نشان از نوعی تغییر نگرش در تجهیز منابع مالی کشور است، گفت: اتفاق بزرگی که امروز در کشور افتاده است اینکه استان‌های مختلف برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها و منابع بین‌المللی و خارجی مسابقه گذاشته‌اند و در این همگرایی می‌توان به توسعه و عمران و آبادانی کشور در آینده امیدوار بود.

وی افزود:‌ زمانی که ما از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی سخن می‌گوییم هدف ما بکارگیری عوامل تولید، کار، نیروی انسانی، پول، سرمایه، زمین با اهداف بهره‌وری در اقتصاد ملی و سود بیشتر برای سرمایه‌گذاران است که از آن می‌توان به عنوان یک امر ماندگار یاد کرد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آنچه که در این امر مهم به نظر می‌رسد سهولت امر تجارت است که باید نگاه به سرمایه‌گذاری و مدیریتی در این حوزه تغییر پیدا کند چرا که ما با یک کار تلفیقی می‌توانیم به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌‌وری امیدوار باشیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران افزود: وقتی ما از درگیر بودن منابع در کشور در حوزه اقتصاد و منابع کشور صحبت می‌کنیم به یقین بخش خصوصی و مجموعه‌های غیر‌دولتی بیشتر به فکر بازگشت سرمایه و سود‌آوری خود هستند که در این باب می‌توانیم با پر‌جاذبه کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری این اطمینان را به بخش غیر‌دولتی بدهیم تا باامنیت و اطمینان خاطر ورود پیدا کنند./س 

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، گذاری ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.