چرا اوباما به اسرائیل سفر نمیکند؟

باراک اوباما طی مصاحبه ای از دلایل خود برای سفر نکردن به رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی از دلایل خود در پاسخ به اینکه چرا وی در طول چهار سال ریاست جمهوری به اسرائیل سفر نکرد ه می گوید. " من وقتی به اسرائیل خواهم رفت که مطمئن باشم واقعا در مذاکرات حرکتی رو به جلو خواهم داشت."
شبکه ان بی سی مصاحبه اوباما را بر روی آنتن برد و دلایل او را مبنی بر اینکه چرا وی در طول دوره ریاست جمهوری اش به اسرائیل نرفت را به صورت زنده پخش کرد. رژیم صهیونیستی امید آن دارد که با به روی کار آمدن میت رامنی پس از سالها، رئیس جمهوری از آمریکا به اسرائیل سفر کند.
اوباما در این مصاحبه اختصاصی گفت: "من چند ماه پیش از اینکه رئیس جمهور شوم به اسرائیل رفته بودم. الان هم اعلام می دارم که اسرائیل بزرگترین هم پیمان، شریک و متحد ماست و این اتحاد محکم تر خواهد شد. اما زمانی به اسرائیل سفر خواهم کرد که در شرایط کنونی خاورمیانه مطمئن باشم در روند مذاکره ما با اسرائیل حرکت مثبتی صورت خواهد گرفت."
سال گذشته نزدیکان نیز به رئیس جمهور گفتند: اوباما به اسرائیل نرفت زیرا که هیچ پیشرفتی در روند برقراری صلح نمی دید و اگر طی سال های آینده نیز متعاقب گفتگوهایی که بین مقامات دو کشور انجام می شود، صلحی درکار نباشد و اوباما نتواند واجدان شرایط رای دهندگی یهودی را متقاعد کند، بازهم به اسرائیل سفر نخواهد کرد.
برخی تحلیل گران آمریکایی معتقدند، شاید بی توجهی اوباما به رای یهودیان ناشی از مشکلات داخلی بسیار آمریکایی ها باشد که دیگر فرصت کافی برای آنکه وی به راضی کردن یهودیان بپردازد تا رای چهار درصدی آنها را که تنها دو درصد از جمعیت رای دهندگان را تشکیل می دهند به دست آورد، نداشته باشد.
چنانچه اوباما می خواهد به رای اکثریت مردم آمریکا دست یابد می بایستی به مشکلات مردم این کشور از جمله جوانان بدهکار آمریکایی بپردازد. در آمریکا، دانشجویان تحصیلات دانشگاهی خود را به طور متوسط با یک وام بیست و پنج هزار دلاری تکمیل می کنند. اما امروز نیمی از آنها یا بیکار هستند یا به نسبت مدرکشان، شغل بسیار پایین تری را قبول کرده اند.
هزینه های آموزشی در مقاطع مختلف در حالی بالاست که سیستم آموزشی آمریکا نسبت به بقیه کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی عقب تر است. تازه ترین گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نشان می دهد که چهل و دو درصد بزرگسالان در آمریکا دارای تحصیلات عالیه اند، اما در مقایسه با کشورهایی مانند کانادا و ژاپن عقب ترند. مردم آمریکا واقعا نمی دانند که تقصیر را به گردن نهادهای قانون گذار در آمریکا بیندازند و یا بحران.
این در حالی است که بیکاری و اقتصاد ناکام آمریکا و ضعف در سیستم آموزشی از موارد اثرگذار بر میزان رای واجدان شرایط می باشد که نقش بسیار مهمی در انتخابات ریاست جمهوری چند روز آینده خواهد داشت. بنابراین منفعت کمپین انتخاباتی دموکرات ها در پرداختن به مسایل داخلی است نه مسایل یهودیان صهیونیست.
برچسب ها: اوباما ، اسرائیل ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار