برنامه های انتخاباتی اوباما و رامنی به هم خورد

درپی افزایش قدرت طوفان شن (سندی) در برخی ایالت های آمریکا، میت رامنی و باراک اوباما برنامه های خود را برای سخنرانی لغو کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، واشنگتن پست نوشت، روز گذشته مردم آمریکا در پی افزایش غیر قابل اجتناب قدرت طوفان شن (سندی) ماه اکتبر، از کارولینای شمالی به نیوانگلند مهاجرت کرده اند. مردم از غرب آمریکا گرفته تا ایالت اوهایو خود را برای مقابله با طوفان ماه اکتبر که چند روزی است برخی ایالت های آمریکا را با بحران مواجه کرده است، آماده کرده اند.
بسیاری از مناطق آمریکا که بیشتر در معرض خطر هستند، در حالت آماده باش به سر می برند. مراکز اورژانس فرا خوانده شده، پناهگاهها آماده و مراکز فرماندهی برای اجرای هر دستوری آماده به کار شده اند. مردم آمریکا مواد غذایی بسیاری را ذخیره، تعدادی ژنراتور برای منازل خریداری کرده، پنجره های خود را در برابر طوفان مقاوم سازی کرده اند و برای تحمل چند روز بدبختی و فلاکت ناشی از طوفان هایی که به سرعت جت، مناطق پرجمعیت آمریکا را درهم می نوردد، آماده شده اند.
دو مدل آب و هوایی متداول در آمریکا وجود دارد که نشان دهنده هجوم طوفان از شرق خلیج چساپیک و نفوذ آن در امتداد دریاچه های بزرگ به سمت کانادا می باشد که نهایتا منجر به زیر آب رفتن ایالت های پر از جمعیت در آمریکا خواهد شد. پیش بینی شده که تا پیش از رسیدن طوفان به کانادا، فاجعه انسانی وحشتناکی در ایالت های در معرض طوفان در آمریکا رخ خواهد داد.
هر چند که قدرت طوفان از روز گذشته 80 مایل در ساعت کاهش یافته است اما این کاهش قدرت موقتی است و شروع دوباره آن با قدرت بیشتر پیش بینی می شود.
طوفان شن سبب شده دو کمپین انتخاباتی آمریکا، روزهای سخت و پرتنشی را بگذرانند. با افزایش خطر باران های سیل آسا و طوفان های قوی در مناطق شرقی آمریکا، دو کمپین انتخاباتی در حالت آماده باش به سر می برند.
میت رامنی رقیب جمهوریخواه قرار بر آن داشت که عصر روز یکشنبه در جنوب شرقی سواحل ویرجینیا به سخنرانی بپردازد که طوفان وی را مجبور به کنسل کردن برنامه سخنرانی اش کرد.
کمپین انتخاباتی باراک اوباما نیز اعلام کرد معاون وی جوبایدن، سفر اوباما به سواحل ویرجینیا را تا اطلاع ثانوی از امنیت شرکت کنندگان در مراسم سخنرانی، به تعویق انداخته است.
درحالی که چند روزی بیشتر به انتخابات 6 نوامبر باقی نمانده و قرار بود میلیون ها آمریکایی در انتخابات پیش از موعد شرکت کنند، طوفان شن خروج مردم از خانه هایشان را مخاطره آمیز کرده است. از طرف دیگر مقامات دولتی اعلام کرده اند که هر اقدامی را جهت رفع اختلال درصورت قطعی گسترده برق و هرچه که مانع از برگزاری انتخابات زودهنگام شود را انجام خواهند داد.
نیروهای امنیتی در ایالت مریلند اعلام کرده اند که طوفان شن بر روند انتخابات زودهنگام در این منطقه که از روز یکشنبه تا پنجشنبه برنامه ریزی شده بود، اثر خواهد گذاشت و چنانچه به همین منوال ادامه یابد مردم از خانه هایشان بیرون نخواهند آمد.
هواشناسان پیش بینی کرده اند که طوفان شن تا یکشنبه شب به سواحل ویرجینیا، جایی که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرار بر سخنرانی داشتند خواهد رسید. هواشناسان اعلام کرده اند که طوفان اثرات مخربی از جمله سیل ، قطعی گسترده  و قطع برق میلیون ها آمریکایی که حداقل خسارات وارده خواهد بود را در مسیر حرکتش برجای خواهد گذاشت.
روز گذشته، طوفان صدها کیلومتر از سواحل کارولینای جنوبی حرکت کرده و درحال ادغام شدن با توده هوای قطبی است که می تواند تبدیل به "طوفان مافوق قدرت" شود و مناطق شرقی ایالات متحده را تحت تاثیر قرار دهد. تا کنون طوفان شن 30 کشته برجای گذاشته است.
گفته می شود طوفان در آخرین روزهای باقی مانده به انتخابات، مایه ابتلا و آزمایش دولت اوباما می باشد. چنانچه اوباما در برابر کمک رسانی سریع و پاسخگویی به مناطق خسارت دیده کوتاهی کند بر نتیجه انتخاباتش اثر منفی خواهد گذاشت. رئیس جمهور اسبق آمریکا جورج دبلیو بوش هم در دوره ریاست جمهوری خود به علت ضعف و کوتاهی در امداد و کمک رسانی به آسیب دیدگان طوفان کاترینا که در سال 2005 ایالت نیواورلیان را تخریب کرد، مورد انتقاد قرار گرفت.
از طرف دیگر بلای طبیعی به وجود آمده در آمریکا می تواند فرصتی خوبی برای متصدیان امر به نشانه همدردی آنها با رای دهندگان و قربانیان بلایای طبیعی باشد.
منبع: محدوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار