روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که دولت انگلیس با درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه های نظامی این کشور به هدف آماده سازی نیروهای آمریکایی برعلیه ایران در مناطق مختلف جهان مخالفت کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه گاردین نوشت،‌ درخواست واشنگتن به منظور و هدف تقویت نیروهای نظامی آمریکا برای رویارویی احتمالی این نیروها با جمهوری اسلامی مطرح شده است.

گاردین به نقل از دولت دیوید کامرون نوشته با توجه به آنکه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر تهدیدی فوری و روشن برای جهان محسوب نمی گردد، تسهیل وکمک به آماده ‌سازی آمریکا برای یک حمله بازدارنده علیه ایران میتواند مخالف با قوانین بین‌المللی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز اقدام نظامی علیه ایران را در شرایط کنونی نادرست خوانده و بر رویکرد دوجانبه فشار بر ایران از طریق تحریم و تعامل با این کشور تاکید کرده است.
وی در این خصوص به گاردین گفته ضمن آنکه همه گزینه‌ها همچنان بر روی میز است، بریتانیا در شرایط کنونی به گزینه نظامی علیه ایران اولویت نمی دهد.
بسیاری از کارشناسان سیاسی بازدارندگی دیوید کامرون و تلاش های وی برای منصرف کردن نتانیاهو و آمریکا برای تداخل نظامی با ایران را سیاست جدید روباه پیر می داند که قصد دارد با فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی ، از نظر اقتصادی به کشور آسیب برساند.
متیو استاتهام، تحلیلگر سابق فاکس نیوز معتقد است، صحبت های آمریکا، اسرائیل و انگلیس و تا حدودی اتحادیه اروپا گمانه زنی است و با واقعیت های جهان فاصله دارد.
منبع: محدوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار