خوزستان/

تولید عسل در خوزستان 15 درصد رشد یافت

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی استان خوزستان گفت: تولید عسل در استان در سال 91 یك هزار و 20 تن بوده كه نسبت به سال قبل با 15 درصد رشد همراه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛' محمد شكورزاده'شهرستان های دزفول و اندیمشك را دارای بیشترین سهم تولید عسل دراستان خوزستان نام برد و افزود: استان خوزستان درسال گذشته دارای 110 هزار فروند كلنی زنبور عسل بود كه این میزان امسال 6 درصد رشد دارد.

وی تعداد زنبورداری درسطح 21 استان كشور را یكهزارو 700 فقره عنوان كرد و افزود: درخوزستان شهرستانهای ایذه، باغملك و اندیمشك دارای بیشترین تعداد زنبوردار هستند.

این مقام مسوول زمان مناسب برای نگهداری كلنی های زنبور عسل در استان خوزستان را از ابتدای مهر ماه تا اول خرداد ماه عنوان كرد و افزود: در خارج از این فصل به علت وجود گرمای شدید، نگهداری در خوزستان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

شكورزاده زمان برداشت عسل درخوزستان را در پایان اردیبهشت ماه قبل ازكوچ به مناطق ییلاقی و آخر مهر ماه نام برد و گفت : در اوایل خرداد ماه، زنبوردارانی كه هنوز كندوهای خود را به مناطق ییلاقی كوچ نداده اند می توانند به طور میانگین از هر كلنی دو تا سه كیلوگرم عسل اوكانییترس برداشت كنند و بعد كوچ نمایند.

معاونت بهبود تولیدات دامی افزود: جایگاه خوزستان از نظر تعداد زنبورها و تعداد كلنی ها درسطح كشور به ترتیب در رتبه بیستم و چهاردهم و از نظر تولید عسل از رتبه بیست و چهارم به رتبه هجدهم كشوری ارتقاء یافته است. /س
برچسب ها: رشد ، تولید ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.