مدیركل مركز هنرهای نمایشی گفت: طرح حمایت از هنر نمایشی و هنرمندان تئاتر كشور با رده بندی كیفی گروههای نمایشی به زودی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'قادر آشنا' در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه یك كشور در خرم آباد به خبرنگاران، افزود: دراین طرح گروههای نمایشی تئاتر كشور به سه رده الف، ب و ج تقسیم می شوند و هریك از این رده ها به تناسب توانمندی و قابلیت های هنری مورد حمایت های مادی و معنوی دولت قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: برهمین اساس پیش بینی شده كه برای حمایت از رشد و توسعه هنر تئاتر و هنرمندان خلاق و پرتلاش این عرصه به گروههای نمایشی رده الف حدود 150 تا 200 میلیون ریال كمك های نقدی پرداخت شود.

آشنا در ادامه با اشاره به كمبود شدید اعتبارات مركز هرنهای نمایشی كشور، گفت: اعتبار این مركز برای انجام فعالیت های هنری در عرصه تئاتر 180 میلیارد ریال است كه برنامه ریزی و انجام فعالیت های مرتبط با بخش تئاتر كشور حداقل به یك هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیركل مركز هنرهای نمایشی همچنین به تلاش های انجام شده در زمینه افزایش اعتبارات این حوزه اشاره كرد و گفت: مذاكرات مفصلی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای افزایش رقم بودجه این بخش در جریان تصویب لایحه بودجه سال آینده انجام شده است.

آشنا تصریح كرد: در صورت افزایش اعتبارات این مركز، اقدامات موثر و گسترده ای در زمینه حمایت از هنرمندان تئاتر و گروههای نمایشی كشور انجام می شود./س

برچسب ها: اجرای ، طرح حمایت ، نمایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.