باز هم حکایت عدم کنترل و نبود ناظر در بازار دارو

امروزه به سهولت قرص ها و داروهایی در اختیار افراد جامعه به خصوص جوانان قرار می گیرد که حکایت از عدم کنترل و نبود ناظر در بازار دارو دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بازاری هم چون داروخانه ها و داروهایی همچون قرص های آرام بخش که نیازی به نسخه ندارند چرا که اعتیاد آور بودن آن حس نمی شود. افشین نبئی متخصص و معالج معتادان گفت: با توجه به روی آوردن بسیاری از افراد به قرص و داروهای آرام بخش و مخدر باید اشاره کرد که اکثر این داروها با ظاهری موجه ارائه می شوند اما بعد مشکل ساز خواهند بود و اعتیاد ایجاد می کنند.

وی در ادامه افزود: مصرف این داروها به مرگ منجر می شود در این بین داروهایی وجود دارند که نیازی به نسخه ندارند و OC ویا Over cipter داروهای پیشخوانه ای نام دارند که به سهولت در اختیار افراد به خصوص جوانان قرار می گیرند.

افشین نبئی تصریح کرد: با توجه به اثرات بسیار مخرب و کشنده این داروها لازم و ضروری است تدابیری جدی از سوی مسئولان اندیشه شود و آموزشهایی نسبت به اثرات و عواقب این داروها به افراد مصرف کننده داد.

وی در پایان افزود: جوانان برای رسیدن به شادی و آرامش هزینه هایی پرداخت می کنند که گاه بدون بازگشت می باشد، از این رو برای مقابله با روی آوردن جوانان به داروهای آرام بخش و شادی آور، ISD ، روان گردان و در کل داروهایی که شادی مصنوعی و لحظه ای به افراد می دهد باید محیط های شاد و تفریحات سالم را برای جوانان افزایش داد تا نیاز به تجویز هیچ نسخه نباشد.

روی آوردن افراد به خصوص جوانان، به قرص های روان گردان و آرام بخش که به سهولت تهیه می شود آن ها را در دنیایی می برد که خبر از بی خبری دارد. آنجا که فرد اختیار روان خود ار از دست می دهد، تصادفات و جنایات و بی مسئولیتی در بین جوانان گویای این مطلب است.
لذا باید محیط های شاد و تفریحات سالم را افزایش داد، باید از درون شادی و آرامش را در افراد به خصوص جوانان بیدار کنیم باید به آنها آموزش دهیم تا دگر نیازی به راه های کاذب تهیه دارو و هیچ قوانین خاصی نباشد. /ز
برچسب ها: سهولت ، قرص ، داروهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار