در هر روز از بهار و تابستان 4 نفر غرق شدند

در بهار و تابستان امسال 803 نفر به علت غرق شدگي جان خود را از دست دادند که اين آمار نشان مي دهد روزانه به طور متوسط 4.3 نفر در دريا، رودخانه، استخر و ... غرق شده اند.

به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، مرداد ماه با 191 نفر و افزايشي 7.9 درصدي نسبت به مدت زمان سال گذشته، ماهي بود که بيشترين تعداد غرق شدگي در آن اتفاق افتاد. اما بيشترين افزايش در شهريور اتفاق افتاد، در حالي که در شهريور ماه سال گذشته 134 نفر دچار غرق شدگي شده بودند، شهريور امسال با 33.6 درصد رشد، 179 مرگ ناشي از غرق شدگي را بر جاي گذاشت.
استان هاي همجوار با درياي خزر و همچنين استان خوزستان که از استان هاي داراي رودخانه هاي طولاني است هميشه داراي بالاترين فراواني در غرق شدگي هستند. تنها 415 مورد غرق شدگي، يعني بيش از نيمي از غرق شدگي هاي شش ماهه امسال، در سه استان همجوار با درياي خزر و همچنين استان خوزستان روي داده است. 
از سوي ديگر، در حالي که غرق شدگي در استان هاي مازندران و گيلان طي شش ماه امسال به ترتيب 37.1 و 46.7 درصد افزايش داشت، اما غرق شدگي در استان خوزستان ـ که از استان هاي داراي بالاترين غرق شدگي در کشور است ـ 24.4 درصد کاهش پيدا کرد و از 135 نفر در شش ماهه نخست سال گذشته به 102 نفر در مدت زمان مشابه امسال رسيد. 
گفتني است 131 نفر از غرق شدگان بهار و تابستان امسال زن و 672 نفر مرد (مجموع 803 نفر) بودند. 
بر اساس آمارهاي سازمان پزشکي قانوني کشور، طي سال 1390، يکهزار و 72 نفر به علت غرق شدگي جان خود را از دست دادند./ف

برچسب ها: بهار ، تابستان ، غرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار