در گفتگوي اختصاصي تلفني با شبکه تلويزيوني ام‌تي‌وي لبنان

ميقاتي: استعفاي من فعلا مطرح نيست

نخست وزير لبنان با تاکيد بر اين که استعفاي وي فعلا مطرح نيست هرگونه مسئوليت خود را در ترور وسام الحسن از مسئولان امنيتي اطلاعاتي لبنان تکذيب کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني ام تي وي لبنان، نجيب ميقاتي نخست وزير اين کشور در گفتگوي اختصاصي تلفني با اين شبکه اعلام کرد استفعاي وي فعلا مطرح نيست.  
نجيب ميقاتي در تماس تلفني اين شبکه با وي اعلام کرد استعفاي وي فعلا وارد نيست و وي نمي پذيرد که استعفا به عاملي براي بحران جديد تبديل شود.
ميقاتي به ام تي وي گفت روز شنبه گذشته با اعلام اين نکته که استعفا امکان پذير است و هيچ اصراري بر بقا در منصب نخست وزيري ندارد گامي به سمت مخالفان برداشته است اما گروه مقابل در واکنش به اين اقدام وي را مسئول ترور وسام الحسن دانست، آيا نسبت دادن مسئوليت خون اين شهيد کار آساني است؟ اگر استعفا کنم به معناي آن است که به مسئوليت خود در اين حادثه اقرار کرده ام و اين چيزي است که به کلي آن را رد مي کنم.  
ميقاتي در گفتگوي با ام تي وي افزود  من بر اساس سياست استعفا مي کنم نه بر اساس خون، آنها شيوه خود را مورد بازنگري قرار دهند تا من هم در روش خود تجديد نظر کنم.
نخست وزير لبنان استعفا در مقابل منزل خود در طرابلس را تا زماني که در چارچوب قانون باشد اقدامي دموکراتيک دانست و افزود وقتي تصميم دارم به منزلم بروم هيچ مانعي براي من وجود ندارد.  
در همين حال، نيكلا نحاس وزير اقتصاد لبنان از تلاش هاي دولت اين كشور براي اجراي برنامه هاي اقتصادي گسترده كه با معيشت مردم در ارتباط است، خبر داد و از تشكيل جلسه شوراي وزيران لبنان و حضور نجيب ميقاتي در اين نشست براي هماهنگي بيشتر سخن گفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار