یک کارشناس اقتصادی گفت: کاهش واردات و افزایش تولید محصولات داخلی گامی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرشید سیم بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تولیدات داخلی در موفقیت اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد، گفت: برای تولید کالاهای اساسی مورد نیاز داخل توسط واحدهای تولیدی کشور باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: تشویق و ترغیب تولیدکنندگان سبب مي شود، سرمایه های سرگردان در بازارهای کاذب به سمت سرمایه گذاری در تولید هدایت شوند و از نظر سرمایه و بازدهی سرمایه ایمن شوند.

سیم بر تصریح کرد: دولت بايد مانع از افزايش هزينه هاي مورد نياز توليد از جمله مواد اوليه و حامل هاي انرژي شود و همچنين در مراودات تجاری تا حد امکان از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود جلوگیری به عمل آید و فعالیت های بازرگانی با کشورهایی انجام شود که از سیاست های بین المللی کمتری تاثیر می پذیرند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: ضروریست بسیج اقتصادی با مشارکت مردم و همه دستگاه های دولتی تشکیل شود تا مردم قناعت و صرفه جویی را در همه موارد رعایت کنند.

سیم بر گفت: اقتصاد کشور نباید به کالاهای خارجی وابستگی پیدا کند زيرا با ورود کالاهای خارجی ارز از کشور خارج شده و بیکاری رواج می یابد بنابراین می بایست خودکفا باشیم و در این شرایط اقتصادی برای نظام و آینده اقتصادی کشور تلاش کرده و سیاست اقتصاد مقاومتی را به طور صحیح در کشور اجرا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد تا کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار