مدیرجهاد كشاورزی گیلانغرب از برداشت 150 تن زیتون از باغات زیركشت این محصول خبر داد و گفت: میزان برداشت این محصول باغی نسبت به پارسال تغییری نكرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'نصرت الله فلاحی' با بیان اینكه 165 هكتار از باغات این شهرستان به كشت زیتون اختصاص دارد، افزود: از این میزان 100 هكتار باغات بارور و مثمر و 65 هكتار نهال و غیرمثمر است كه در سال های آینده به مرحله باردهی می رسد.
وی با بیان اینكه امسال بطور متوسط از هر هكتار یك هزار و 500 كیلوگرم (5/1 تن) زیتون برداشت شد، تاكید كرد: ارزش ریالی امسال این محصول باغی یك میلیارد و 560 میلیون ریال بوده است.
فلاحی با اشاره به اهمیت زیتون تصریح كرد: از این محصول علاوه بر مصارف غذایی، خوراكی و درمان برخی بیماریها، برای تهیه روغن، لوازم بهداشتی و آرایشی و انواع ترشیجات نیز استفاده می شود.
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون 750 هكتار باغ در این شهرستان وجود دارد كه سالیانه بیش از دو هزار و 480 تن انواع میوه های هسته دار، بادام، زیتون، انگور و پسته در آنها تولیدی می شود.
مدیرجهاد كشاورزی گیلانغرب گفت: 600 هكتار از اراضی ملی این شهرستان كه قابلیت تبدیل شدن به باغ را دارند در طرح های توسعه بخش كشاورزی قرار است در اختیار دانش آموخته گان بخش كشاورزی و باغی قرار بگیرد.
فلاحی یادآور شد: از این میزان تاكنون 100 هكتار زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده تا نسبت به اجرای طرح های باغداری در آنها اقدام كنند./س
برچسب ها: کرمانشاه ، ارزش ، گیلانغرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.