کرمانشاه/

روستای هرسم جاذبه گردشگری در کرمانشاه

روستاي هرسم با جاذبه‌هاي قابل توجه و ديدني كه دارد، شرايط بسيار مساعدي براي جذب گردشگر روستايي و عشايري در استان كرمانشاه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

منطقه كرمانشاه، روستاي سراب هرسم از توابع بخش حميل شهرستان اسلام آباد غرب در استان كرمانشاه، در فاصله 15 كيلومتري شهر حميل و 90 كيلومتري كرمانشاه واقع شده است.

اين روستا از شمال شرقي به كوه سراب و از شرق به كوه پنجه بانه محدود مي‌شود، روستاي سراب هرسم در محدوده كوهستاني استقرار يافته و آب و هواي آن معتدل و خشك است.

اين روستا يكي از روستاهاي قديمي استان كرمانشاه است كه تاريخ بناهاي آن به دوره صفوي مربوط مي‌شود. مردم روستاي به زبان كردي سخن مي‌گويند و جزو ايل زنگنه مي‌باشند. محصولات زراعي روستا شامل گندم، جو، چغندر قند، نخود و ذرت است. شير، ماست، كره و روغن حيواني نيز از فرآورده‌هاي لبني آن به شمار مي‌رود.

هرسم، روستايي كوهپايه‌اي با بافت مسكوني متمركز است. سراب هرسم در داخل روستا قرار گرفته و نهرهاي منشعب از آن، مزارع روستا و نواحي جلالوند و تالاندشت را مشروب مي‌سازد و از حواشي آن به عنوان تفرجگاه روستايي استفاده مي‌شود.

اين روستا به دليل بناي زيارتگاهي امامزاده حسن(ع)ظرفیت  لازم را براي توسعه گردشگر مذهبي و زيارتي دارد.

روستاي هرسم همچنين به دليل كوچ عشاير در شش ماه از سال در نزديك سراب پتانسيل لازم را براي توسعه توريسم عشايري دارد.

روستاي هرسم يكي از 14 روستاي هدف گردشگري استان و همچنين سراب زيباي هرسم نيز يكي از 50 منطقه نمونه گردشگري استان كرمانشاه محسوب مي‌شود./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، هرسم ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.