لرستان/

دانشگاهها در توسعه كشور نقش كلیدی دارند

رئیس منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاهها در توسعه همه جانبه كشور نقشی كلیدی دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'ملك سلیمانی' در جریان بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: دانشگاه آزاد بروجرد از جایگاه و موقعیت علمی بالایی برخوردار است و آینده درخشانی برای این دانشگاه پیش بینی می­ شود.

وی به نقش دانشگاهها در كشور اشاره كرد و افزود: میزان مشاركت هر كشوری در تولید علم جهانی، میزان رشد، پیشرفت و قدرت آن كشور را در عرصه­ های جهانی نشان می دهد.

به گفته سليماني زمینه حضور زنان در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

وي با توجه به اهمیت امور فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه گفت: با توجه به راهبرد اقتصاد مقاومتی معتقدم كه بودجه ­های پژوهشی و فرهنگی باید نه­ تنها كاهش نداشته باشد بلكه باید بودجه ­های علمی و فرهنگی دانشگاهها افزایش یابد و در اولویت كاری دانشگاهها قرار گیرد چرا كه امور فرهنگی و علمی باعث پیشرفت و ارتقاء جایگاه دانشگاه می­ گردد و این موضوع همواره مورد تأكید مؤكد ریاست محترم دانشگاه بوده است.

در ابتدای این مراسم دكتر احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز طی سخنانی به معرفی و دستاوردهای واحد بروجرد پرداخت و فعالیتهای صورت گرفته در این واحد را تشریح كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.