فرشته طائرپور در نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "آينه هاي روبه رو"؛

برخورد شوراي صنفي با "آينه هاي روبرو" غير منصفانه بود/قصد دفاع از فيلمم را ندارم

برخورد شوراي صنفي نمايش با توجه به صدور پروانه نمايش فيلم "آينه هاي روبرو "در زمان اكران منصفانه نبود به طوري كه يك سال و نيم منتظر اكران آن بوديم.

به گزارش خبرنگار حوزه  سينما باشگاه خبرنگاران  ؛نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "آينه هاي روبرو " با حضور نگار آذربايجاني (كارگردان)، فرشته طائرپور (تهيه كننده)، شايسته ايراني و غزل شاكري (بازيگر)، كيوان كثيريان (منتقد) و خطيبي (كارشناس و روانشناس) شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.



در ابتداي نشست نگار آذربايجاني، كارگردان "آينه هاي روبرو" از شروع فعاليت سينمايي خود، گفت: از سال 72 وارد سينما و تئاتر شدم و در همان سال فعاليت توليد فيلم را نيز شروع كردم و اولين حضور حرفه اي من در سينما به بازي در فيلم "نسل سوخته" به كارگرداني رسول ملاقلي پور برمي‌گردد.
وي ادامه داد: "آينه هاي روبرو" اولين فيلم بلند من در عرصه سينمايي است كه با پايان بندي رفاقت به اتمام مي رسد.
آذربايجاني ضمن اشاره به هدف خود از ساخت فيلم "آينه هاي روبرو"، عنوان كرد: اطلاع رساني درباره‌ي مساله دو جنسيتي ها، هدف ما براي ساخت اين فيلم بود.
وي در خصوص شخصيت "آدينه" در فيلم، اظهار داشت: آدينه در عين حال كه ظاهري مدرن دارد اما از خانواده اي برآمده كه احترامات خانوادگي در آن رعايت مي شود و فرار او در ادامه داستان به دليل واكنش به جريان ها بوده است.
آذربايجاني ادامه داد: پايان بندي داستان و ورود "رعنا" در سكانس آخر به نزد خانواده آدينه و صحبت با آن ها در جهت رفع حل مشكل آدينه بوده است.
در ادامه فرشته طائرپور، تهيه كننده فيلم در خصوص "آينه هاي روبرو"، گفت: شروع قصه با صداي مراوده عاشقانه رعنا و صادق است و با صداي گلايه صادق از رعنا به پايان مي‌رسد.
وي ادامه داد: رعنا معادل جامعه ما است و هدف بزرگ ما اين بود كه به جامعه و رفتار خودش نگاه كند.
طائر پور اظهار داشت: قصد دفاع از فيلم خود را ندارم و اما تلاش ما روايت دغدغه هاي اجتماعي بوده است.
وي در ادامه افزود: زماني كه از فيلم هايم تعريف مي شود انرژي من بيشتر مي شود و اعتقاد مرا براي ساخت آن فيلم و قبول ريسك آن بيشتر مي كند.
طائرپور در خصوص مشكلات مجوز فيلم "آينه هاي روبرو"، اظهار داشت: برخورد شوراي صنفي در قبال با اين اثر خوب نبود و پس از صدور پروانه نمايش به مدت يك سال و نيم منتظر فرصت اكران اين فيلم بوديم.
وي خاطرنشان كرد: در فرهنگ ما تنها كساني مي‌توانند مشكل را حل كنند كه آن مشكل را ايجاد كرده اند.
غزل شاكري بازيگر در ادامه صحبت هاي طائر پور، عنوان كرد: قرار ما در اين فيلم اين شد كه براي حفظ حس انساني و روايت مستند فيلم هيچ چيزي بر داستان غلبه نكند و تنها بر ابعاد تكنيكي آن محدود نباشيم.
در ادامه شايسته ايراني، بازيگر "آينه هاي روبرو " در خصوص مضمون فيلم اظهار داشت: فرار آدينه به دليل درك نشدن او توسط خانواده اش بود و به محض اطمينان به رعنا در ادامه قصه با او همراه مي شود.
كيوان كثيريان منتقد سينما، در خصوص فيلم "آينه هاي روبرو"، عنوان كرد: فيلم "آينه هاي روبرو" به دليل پرداخت به شخصيت هاي جامعه و مشكلات آ‌ن ها، جزء فيلم هاي با اهميت است كه هويت را دربر مي‌گيرد.
وي ادامه داد: طرح داستان در بيان نقادانه به مسئله دو جنسي‌ها بسيار جسورانه است كه در نوع خود جزء اولين ها به شمار مي آيد.
كثيريان اظهار داشت: ديالوگ هاي به كار رفته در اين فيلم طوري است كه شعاري به كار رفته است و به ذوق مخاطب لطمه نمي زند.
در پايان خطيبي كارشناس روانشناسي، در خصوص مضمون فيلم "آينه هاي روبرو "عنوان كرد: يكي از دلايلي كه فيلم را ارزشمند مي‌كند نگاه انساني آن به موضوع تغيير جنسيت است و در برگيري داستان فردي كه به اصطلاح روانشسناسي جنسيتي دارد./ص

برچسب ها: نقادانه ، فیلم ، انتقاد ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار