مشهد/ دبیر هیئت مدیره و کمیسیون مناقصات پالایشگاه خانگیران؛

همیشه کمترین قیمت پیشنهادی برنده مناقصات نیست

دبیر هیئت مدیره و کمیسیون مناقصات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: بر اساس قانون، در مناقصات دستگاههای دولتی همیشه کمترین قیمت پیشنهادی برنده مناقصات نیست.


مهدی حیدر نژاد در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان مطلب فوق افزود: انتخاب پیمانکاران در فعالیت های مورد نظر شرکت، بر عهده این کمیسیون است اما در این زمینه واحدهای ذیربطی همچون امور کالا، امور قراردادها، کمیته های فنی و بازرگانی و ... به کمیسیون مناقصات کمک می کنند.

وی بیان کرد: در بسیاری از مناقصات (براساس قانون) پیمانکاران واجد شرایط، اسناد مناقصه را دریافت و پس از تکمیل به همراه مستندات درخواستی، اسناد را تحویل می نمایند که پس از آن ارزیابی کیفی پیمانکاران صورت می گیرد.

حیدرنژاد تصریح کرد: در بحث ارزیابی فنی، در مواردی هم محصول و خدمات ارائه شده مورد ارزیابی قرار می گیرد و در این ارزیابی خدمات و محصولاتی که از حد نساب اعلام شده در اسناد مناقصه، امتیاز بالاتری دریافت می کنند توان شرکت در مناقصه را خواهند داشت.

وی با اعلام این که مناقصات به دو دسته تقسیم می شود بیان داشت: سالانه بالغ بر 100مناقصه خرید تجهیزات انجام می شود و حدود 35 مناقصه پیمانکاری و دریافت خدمات داریم.

دبیر هیئت مدیره و کمیسیون مناقصات پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: ارزیابی کمیسیون مناقصات بر اساس آیین نامه بند ج ماده 12 قانون برگزاری مناقصات است و بنابراین فرآیند ارزیابی کیفی منجر به انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت و توانایی بالاتر می شود.

حیدرنژاد با اشاره به این که در فرآیند ارزیابی فنی تمام پیشنهادهای فنی یکسان سازی می شود اضافه کرد: در این زمینه کلیه ابهامات با مناقصه گران به صورت مکتوب رفع و شرایط برای مناقصه گر روشن می شود.

وی با بیان این که موضوع انتخاب حداقل قیمت متناسب به طور جدی و دقیق در پالایشگاه مورد توجه قرار می گیرد بیان داشت: همیشه کمترین قیمت پیشنهادی برنده مناقصات نیست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ما بر اساس بند ب ماده 20 قانون برگزاری مناقصات و تبصره ذیل بند الف ماده 10 آیین نامه مستند سازی کار را پیگیری و چنانچه حداقل قیمت پیشنهادی متعارف نباشد و از دید ما امکان انجام خدمات با قیمت اعلام شده میسر نباشد در جلسه بازگشایی پاکت ها که در حضور مناقصه گران انجام می شود برنده مناقصه اعلام نمی شود و موضوع به منظور بررسی قیمت و تجزیه و کنترل مبانی آن به کمیته فنی و بازرگانی ارسال می شود.

حیدرنژاد افزود: در نهایت این کمیته طی جلسه ای به بررسی دقیق و جز به جز قیمت پیشنهادی پیمانکار بر اساس مستندهای ارائه شده می پردازد و پیمانکار واجد شرایط را به کمیسیون پیشنهاد می دهد.

نماینده مدیر عامل در هیات انتخاب مشاور خاطرنشان کرد: البته این موضوع در خصوص پیشنهادات قیمتی که به تشخیص اعضای کمیسیون مناقصات بالاتر از قیمت مناسب و یا برآورد احتمالی باشد نیز صادق است و چنانچه این موضوع مورد تائید کمیته فنی- بازرگانی نیز قرار گیرد، کمترین قیمت پیشنهادی بالا تشخیص داده شده و دارای توجیه نخواهد بود که در این صورت مناقصه تجدید خواهد شد. /س 

 

برچسب ها: همیشه ، کمترین ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.