گروهک کومله در آستانه فروپاشی

یکی از منابع نزدیک به فرمانده نظامی گروهک کومله از فروپاشی قریب الوقوع این گروهک به دلیل انشعابات گسترده در آن خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یکی از منابع نزدیک به «بهرام رضایی» فرمانده نظامی گروهک تروریستی کومله در مصاحبه با سایت کُرد زبان «روژهه لات تایمز» که در اقلیم کردستان عراق فعالیت می‌کند، گفت: بعد از بروز اختلاف و درگیری‌های گسترده در داخل گروهک کومله شاخه عبدالله مهتدی، موسوم به کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران، این گروهک در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
این فرد که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: کومله مهتدی خود یک انشعاب از گروهک کومله است که به تازگی با انشعابی جدید روبه‌رو شده و برخی از سران و پیشمرگان آن با جدایی از این گروهک عازم شهر اربیل عراق شدند.
این افراد که تعدادشان 42نفر بوده و در راس آنها بهرام رضایی فرمانده نظامی کومله مهتدی قرار دارد، بطور رسمی و علنی انشعاب و جدایی خودشان را از عبدالله مهتدی و کومله تحت امر وی اعلام کرده‌اند و در حال حاضر از سوی سرکرده اتحادیه انقلابیون کردستان بعنوان پناهنده پذیرفته شده‌اند.
لازم به یادآوری است که پیشتر عبدالله مهتدی و همچنین رسانه ها و اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی این شاخه از کومله، وجود هر نوع اختلاف و مشکلات داخلی در بین فرمانده کومله خصوصاً فرمانده نظامی این گروه و شخص عبدالله مهتدی را تکذیب کرده بودند!
گفتنی است کومله از بدو تاسیس تاکنون هفت انشعاب را داشته است که در نوع خود بی‌سابقه است و این نشان از آشفتگی و گسستگی شدید در این گروهک تروریستی است، انشعابات کومله از سال 1369 تاکنون به شرح ذیل می‌باشد:
1. کمونیست کارگری به سرکردگی «منصور حکمت»
2. کومله انقلابی زحمتکشان کردستان به سرکردگی «عبدالله مهتدی» در سال 1379
3. کومله زحمتکشان کردستان در سال 1384 به سرکردگی «عمر ایلخانی زاده»
4. کومله، حزب سوسیال دمکرات کردستان، به سرکردگی «عبدالله کهنه پوشی»
5. فراکسیون سوسیالیستی کومله به سرکردگی «ماموستا ساعد وطندوست» و «جعفر امین زاده» و «محمد امین حسامی»
6. اکثریت کومله زحمتکشان کردستان به سرکردگی «بهرام رضایی»
7. مجدد اکثریت کومله زحمتکشان کردستان از کومله مهتدی (هم اینک).
برچسب ها: کومله ، فروپاشی ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.