عضو کميسيون بهداشت و درمان:

طرح بازنگري در قوانين کنترل جمعيت نهايي نشده است

عضو کميسيون بهداشت و درمان گفت: طرح بازنگري در قوانين کنترل جمعيت در کميسيون بهداشت و درمان مورد بررسي‌هاي زيادي قرار گرفته است اما تاکنون اين طرح نهايي نشده است.

عابد فتاحي نماينده مردم اروميه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح بازنگري در قوانين مربوط به کنترل جمعيت گفت: بعد از ابلاغ فرمايشات مقام معظم رهبري، کميسيون بهداشت و درمان در راستاي رشد و تنظيم صحيح جمعيت نشست‌هاي بسياري را داشته و همچنان به پيگيري اين موضوع مشغول هستيم.

وي در ادامه افزود: در طي سال‌هاي گذشته ما همواره شعارهايي در راستاي تحقق فرزند کمتر در سطح کشور داشته‌ايم که در مقطع کنوني براي اين تغيير نگرش و حرکت بسوي رشد جمعيت بايد يک بررسي کارشناسي را در پيش بگيريم.

عضو کميسيون بهداشت و درمان در ادامه با اشاره به مفهوم بيانات مقام معظم رهبري در راستاي رشد جمعيت تصريح کرد: فرمايشات مقام معظم رهبري را مي‌توان در چارچوب رشد صحيح جمعيت معني کرد، که اين تنظيم جمعيت بايد با کيفيت مطلوبي باشد.

فتاحي با اشاره به بي توجهي به رشد هدفمند جمعيت اظهار داشت: اگر بدون برنامه‌ريزي و با وعده و وعيد‌هاي بي اساس نظير پرداخت مبالغ، اعطاي زمين و دادن سکه به رشد جمعيت بپردازيم قطعا بايد منتظر مشکلات کار، مسکن و ناهنجاري‌هاي اجتماعي درآينده باشيم.

نماينده مردم اروميه در مجلس با پيشنهادي در جهت کمک به جمعيت کشور تاکيد کرد:‌ اگر بخواهيم به رشد جمعيت کشور کمک سازنده‌اي داشته باشيم پيشنهاد مي‌شود که سامانه‌هايي در نظر گرفته شود تا افرادي که آمادگي لازم در جهت تشکيل خانواده را دارند، شناسايي شده و در جهت بهبود رشد صحيح جمعيت از اين افراد پشتيباني شود.

نماينده مردم در مجلس نهم خاطر نشان کرد: در راستاي بحث تنظيم صحيح جمعيت طرح بازنگري در قوانين مربوط به کنترل جمعيت در کميسيون بهداشت و درمان مورد بحث و بررسي‌هاي زيادي قرار گرفته است اما تاکنون اين طرح نهايي نشده به بررسي‌ها همچنان در اين رابطه ادامه دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تنظیم ، جمعیت ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار