فارس/پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به کنگره سلمان فارسی

سلمان متعلق به تمام ایرانیان است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی به کنگره سلمان فارسی در کازرون آن حضرت را متعلق به تمام ایرانیان دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیام خود به این کنگره گفت: تشکیل این کنگره عظیم را که به عنوان بزرگداشت صحابی بزرگ رسول‌الله برگزار شده به تمام بزرگان به ویژه امام جمعه شیراز و حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون تبریک می‌گویم.
وی در بیانیه خود افزوده است: بسیار مشتاق بودم که در میان شما باشم و از نزدیک در این مراسم پر شور شرکت می‌کردم اما تقدیر و کسالت درد پای شدید به توصیه پزشکان به استراحت مانع شد.
آیت‌الله مکارم افزوده است: از آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های علمیه کشور خواهش کرده‌ام که پیام اینجانب را به کنگره انتقال دهند.
این عالم برجسته تصریح کرد: بزرگداشت بزرگان هر قوم و ملت و احیای نام و آثار و افکار و اندیشه علمی و اجتماعی آنها نشانه بیداری آن قوم و ملت است.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داده است: سلمان فارسی متعلق به تمام ایرانیان است و افتخار بزرگ برای ما محسوب می‌شود و تشکیل این کنگره در شهر کازرون به سبب بیداری و هوشیاری مردم خوب و با ایمان این شهر و انتساب سلمان بر طبق برخی روایات به کازرون است.
وی در این بیانیه اضافه کرده است: یکی از امتیازات مهم سلمان فارسی بر سایر صحابه رسول خدا این است که سایر صحابه اسلام به سراغشان آمد اما سلمان خود به سراغ اسلام رفت.
به گفته وی در این بیانیه، سلمان از مشاوران ویژه پیامبر بود و بسیاری از شب‌ها با آن حضرت جلسه خصوصی داشت و حتی در روایات اسلامی مقامی والاتر از لقمان حکیم برای او ذکر شده است.
وی در این پیام تصریح کرده است: فضائلی که برای سلمان ذکر شده درباره هیچ یک از صحابه نیامده و همین در منقبت او کافی است که پیمبر وی را از اهل بیت خود توصیف می‌کند.
به بیان آیت‌الله مکارم شیرازی در این پیام، امام علی (ع) فضیلت سلمان را در منحرف نشدن وی از راه اصیل بر می‌شمرد و از بدایع روزگار است که وی با طی‌الارض بر سر جنازه آن حضرت حاضر شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.