رييس رسانه ملي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

افتتاح شبكه سلامت در آينده ي نزديك

ضرغامي ضمن اعلام افتتاح رسمي شبكه سلامت در آينده ي نزديك، بر تعامل سازمان صدا و سيما و معاونت سينمايي،‌ادامه همكاري پورمحمدي با صدا و سيما در جمع خبرنگاران سخن گفت.

رئيس سازمان صدا و سيما در پايان مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره ملي فيلم دانشجويي در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش هاي آنان پاسخ داد.

"عزت الله ضرغامي" در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر افتتاح شبكه سلامت گفت: شبكه سلامت در حال حاضر دوران آزمايشي خود را مي گذراند و اميدواريم در آينده نزديك با جدول توليد و پخش كه براي اين شبكه در نظر گرفتيم به افتتاح رسمي برسد.
وي ادامه داد: بعد از افتتاح رسمي آرام آرام اين شبكه را به استان هاي مختلف انتقال دهيم تا شبكه سلامت را به مانند 18 شبكه ديگر پخش كنند و به طور حتم ما براي شبكه سلامت برنامه سراسري داريم كه بعد از تهران مقدماتش را انجام دهيم.
*تقاضاي ضرغامي از فيلمسازان براي ساخت آثار خود منطبق با ضوابط صدا و سيما
رئيس سازمان صدا و سيما در بخش ديگري از پرسش و پاسخ خود با خبرنگاران درباره ي كاهش خريد فيلم هاي سينماي ايران و لزوم تعامل بيشتر صدا و سيما با معاونت سينمايي و هنرمندان اظهار داشت: رابطه سازمان صدا و سيما با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رابطه ي كاملا خوب همراه با همكاري و تعامل است كه در حوزه هاي مختلف نيز ديده مي شود و اينكه تعدادي از فيلم هاي توليدي در سينماي كشور امكان پخش از شبكه هاي سراسري را پيدا نمي كنند به محتواي فيلم ها بر مي گردد.
وي اظهار داشت: سازمان صدا و سيما براي پخش هر گونه اثري به ويژه فيلم هاي سينمايي روابط و سياست هاي خاص خود را دارد كه آن فيلم ها به دليل همخواني نداشتن با آن سياست ها امكات پخش از شبكه هاي سراسري را ندارند.
"ضرغامي" بيان كرد: مميزي سازمان سينمايي براي اكران فيلم در سينماها غير از مميزي سازمان صدا و سيما براي پخش از شبكه هاي سراسري است.
وي تصريح كرد: امكان دارد بعضي از فيلم ها در سالن هاي سينما با توجه به وضعيت خاص و مخاطبيني كه دارد مشكلات كمتري داشته باشد ولي پخش آن از شبكه سراسري صيانت هاي ديني،‌اخلاقي، قومي و سياسي خاص خود را دارد كه نياز به دقت بيشتري است.
وي عنوان كرد: از تمامي فيلمسازان تقاضا داريم ضوابط سازمان صدا و سيما را كه يك ضوابط بسيار منطقي، مشروع، محتوايي و فرهنگي است را رعايت كنند كه بعد از اكران آثارشان در سالن هاي صدا و سيما آثارشان توسط سازمان صدا  و سيما خريداري شود.
* نظر صدا و سيما درباره "يك خانواده محترم" منطبق با بيانيه سيما فيلم است
رئيس سازمان صدا و سيما در پاسخ به سوالي مبني بر حساسيت فيلم "يك خانواده محترم" عنوان كرد: ممكن است فيلمي در ابتدا با مشاركت سازمان صدا و سيما انجام گيرد ولي در ادامه همكاري صدا و سيما با آن فيلم،احساس كند مسيري كه فيلم و سازندگان آن طي مي كنند منطبق با سياست هاي آن بخش نباشد مي تواند در همان زمان رابطه را قطع و به اين همكاري خاتمه دهد.
وي اظهار داشت: "يك خانواده محترم" سيما فيلم بيانيه اي را ارائه كرده كه توجيه خوبي است و همان كه سيما فيلم گفته براي توجيه كارشان قابل احترام است.
* خدمات زياد "پورمحمدي" هر سخني از جانب وي را قابل اغماض مي كند
ضرغامي در پاسخ به پرسشي مبني بر ادامه همكاري علي اصغر پورمحمدي با سازمان صدا و سيما گفت: "پورمحمدي" از مديران با سابقه صدا و سيما است كه در حال حاضر در سفر حج تشريف دارند.
وي ادامه داد: آنقدر"پورمحمدي" خدمت به اين سازمان كرده كه اگر ديگران بخواهند از جمله و يا سخن او سوء استفاده كنند قابل اغماض است.
"ضرغامي تصريح كرد: خوشحاليم كه منتقدين حرفه اي "پورمحمدي" بعد از تغييرمشغوليت او همگي جزو طرفدارانش شدند و اين موضوع را به فال نيك مي گيريم.

*جشنواره ملي دانشجويي بين المللي مي شود

رئيس سازمان صدا و سيما در بخش ديگري از پرسش و پاسخ خود درباره ي جشنواره فيلم دانشجويي گفت:‌ جشنواره فيلم دانشجويي بستر خوبي براي آثار ديگر دانشجويان از كشورهاي مختلف است و زمينه بين المللي آن نيز فراهم خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار