دبیر اجرایی بیست ونهمین همایش روانپزشکان ایران:

انجمن علمی روانپزشکان متولی سلامت روانی جامعه است

اختلالات روانی از جمله مسائلی است که باید به آن توجه خاص داشت و ارتباط این اختالات با سلامت جسم اهمیت توجه به آن را بیشتر می کند.


 دکتر مظاهری  دبیر اجرایی بیست و نهمین همایش روانپزشکان  ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:  انجمن روانپزشکان  ایران در واقع رابط بین روانپزشکان، بیماران ، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت است و در واقع متولی امور روانپزشکی در کشور است
وی افزود:  این انجمن کلیه فعالیت های صنفی وعلمی را کنترل می کند و در پی ارتقا سطح علمی روانپزشکان و حمایت از  مبتلایان به اختلالات روانی است و به عنوان  کارشناس مسائل روانپزشکی برای سازمان نظام پزشکی  و وزارت بهداشت عمل می کند.
 مظاهری تصریح کرد:  حدود 2000 نفر عضو انجمن هستند که با برگزاری  همایشها سعی می کنیم آخرین دستاوردهای  این رشته  را در اختیار پزشکان قرار دهیم.

*** سلامت روان از سلامت جسم جدا نیست

 مظاهری  بیان داشت:  سلامت روان با سلامت جسم در ارتباط است و اصولا سازمان جهانی بهداشت در تعریف سلامت هم به سلامت جسم  وهم به سلامت روان اهمیت داده است دبیر اجرایی همایش  روانپزشکان گفت:  روانپزشکی علمی است برای بهتر زیستن ، رفاه اجتماعی و سازش منطقی با پیش آمدهای زندگی  و صولی که ا گر مردم همه این اصول را رعایت کنند مشکلات جامعه بدون شک  کم می شود.
 وی افزود:  در بیماری های جسمی بیشترین صدمه به خود فرد وارد می شود و این در حالیست که اختلالات روانی علاوه بر خود فرد خانواده و جامعه را هم تحت الشعاع قرار می دهد.
 مظاهری اشاره کرد:  هدفی که انجمن دنبال می کند این است که دراین همایشها به مردم آموزش داده شود که اختلالات روانی هم مثل سایر بیماری ها است و تمام اختلالاتی که وجود دارد به نوعی ابتلا به سلامت روان و در نهایت با سلامت جسم در ارتباط است.

*** همکاری با کرسی یونسکو در ایران برای انگل زدایی بیماران روانی

دبیر اجرایی همایش روانپزشکان همچنین گفت:  کمیته اخلاق و رسانه انجمن چند سال است که در بحث انگ زدایی فعالیت می کند وما کمیته ای به نام کمیته انگ زدایی در انجمن راه اندازی کرده ایم و علاوه بر آن با کرسی یونسکو در ایران همکاری  هایی در این خصوص انجام داده ایم.
 مظاهری  اذعان داشت:  ما پیشگیری  را به سه سطح تقسیم می کنیم: در پیشگیری سطح 1  به اطلاع رسانی توجه می کنیم در واقع  آگاه کردن بیماران نسبت به اختلالات روانی و آموزش مهارتهای زندگی از جمله مسائل مربوط به این سطح از پیشگیری است
پیشگیری سطح دوم شناخت بیمار و درمان سریع و پیشگیری سطح 3 شامل توانبخشی است
وی در خاتمه خاطر نشان کرد:  خوشبختانه در سالهای اخیر  با توجه به اقدامات صورت گرفته در خصوص  انگ زدایی توانسته ایم  مشکل بر چسب زدن را در  کشور حل کنیم و امیدواریم در آینده وضعیت لیست به قبل بهتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.