شهرکرد / مشاور وزیر كشور؛

سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور، پیگیر آزادسازی حریم دریاهاست

مشاور وزیر كشور و رئیس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور، در سفر به شهرکرد گفت: این سازمان، پیگیر آزاد سازی حریم دریاهاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

قوام نوذری افزود: یكی از وظایف سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور، پیگیری آزادسازی سواحل دریاها می باشد.

وی یادآور شد: میزان حریم دریا در سواحل 60متر تعیین شده است كه این میزان از حریم دریا، باید آزاد سازی شود و براساس قانون بعد از این حریم، مردم و سرمایه گذاران می توانند خدمات مرتبط با دریا و سواحل را ارائه كنند.

وی گفت: اقداماتی كه برای آزاد سازی حریم دریا در قانون چهارم توسعه صورت گرفت، كافی نبوده و هنوز مراحل آزاد سازی حریم باقی مانده است.

نوذری گفت: اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل جمهوری اسلامی ایران براساس بند ب ماده 187قانون برنامه پنجم توسعه، در وزارت كشور با همكاری استانداران استان های ساحلی و دستگاه ها و نهادهای مرتبط تدوین شده است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی تدوین و تصویب این اساسنامه را به هیات دولت واگذار كرده بود و این اساسنامه پس از گذراندن مراحل قانونی، مهرماه امسال در هیات دولت به تصویب رسید.

نوذری تاكید كرد: سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور، پس از تصویب اساسنامه ،مراحل تشكیلاتی خود را طی می كند و به عنوان یك سازمان حاكمیتی در امر هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی سواحل فعالیت می كند.

به گفته وی؛ این سازمان، وظیفه هماهنگ كننده بین دستگاه های مختلف و جهت دهنده توسعه و عمران سواحل را برعهده خواهد داشت.

رئیس سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور گفت: این سازمان در امر دسترسی عموم مردم به سواحل دریا و سرمایه گذاری در سواحل و دریا شرایط لازم را فراهم می كند تا بتوان خدمات مفیدی در اقتصاد دریا و تفریح سالم را ارائه كرد. /س

برچسب ها: آزادسازی ، حریم ، دریاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.