دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه:

بازديد "احمد شهيد" از زندان‌هاي ايران، دخالت در تشکيلات قضايي است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بازدید "احمد شهید" از ایران و یا زندان های جمهوری اسلامی، دخالت در تشکیلات قضائی و سوء استفاده است و ایران هرجا احساس کند که افراد قصد سوء استفاده دارند ، هرگز اجازه نخواهد داد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، محمدجواد لاریجانی شنبه شب در محفل نورانی و قرآنی حسینیه هدایت شهرستان آمل بیان داشت: نعمت‌های خداوند همیشه آشکار نیست بلکه نعمت‌های مهم‌تر پنهان‌ترند.

وی با اشاره به اینکه نعمت وجود و انسانیت از مهم‌ترین نعمت‌های خداوند است که به ما عطا شد، افزود: وقتی صاحب اراده و نطق شدیم خداوند در هدایت ما مُصر بوده و پیامبران زیادی را برای ما آورده است.

فرزند ارشد آیت‌الله میرزاهاشم آملی هدایت را بالاترین نعمت خداوند دانست که هیچ نعمتی به پای آن نمی‌رسد و تصریح کرد: هدایت ارکان مختلفی دارد و امام رضا(ع) در حدیثی اسلام را بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار دانست که هیچ یک از این ارکان برپایه ولایت نمی‌رسند و ولایت باعث کمال مابقی آنها بوده و بقیه بدون ولایت غیرقابل قبول هستند.

لاریجانی ولایت را عاملی برای پذیرش نماز و روزه عنوان کرد و گفت: در روز غدیر خم مقام نبوت به ولایت متصل شده است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه با اعلام اینکه علت زنده ماندن غدیر گرامیداشت ویژه آن در دوران مختلف توسط شیعیان بوده است، ادامه داد: مسئله غدیرخم یک حادثه تاریخی برای گذشته نیست بلکه پروژه‌ای عظیم توسط پیامبر اسلام بوده است.

وی در بیان توقف بیش از 100 هزار نفر در حجه‌الواداع پیامبر اسلام ابراز داشت: در این مسئله از سوی خداوند به پیامبر اخطار داده شد تا رسالت‌اش را ابلاغ کرده و اگر این امر انجام نمی‌شد کار رسالت‌اش ناتمام مانده و اسلام ناقص می‌ماند.

لاریجانی با اشاره به اینکه معیار ما در اسلام براساس علم و عمل است، ادامه داد: علم نافع و عمل صالح دو بال برای اسلام است که در غدیر به هر دو اشاره شد.

رئیس پژوهشگاه دانشگاه‌های بنیادی و مرکز تحقیقات فیزیک و ریاضی کشور با ابراز اینکه قرآن مرکز فهم ما در دین است، اضافه کرد: قرآن ثقل اکبر و اهل بیت ثقل اصغر هستند و اگر می‌خواهیم قرآن را بفهمیم با تفسیر اهل بیت جهات مختلف‌اش روشن می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید اینکه نبود مکتب اهل بیت بلایا و گرفتاری‌های زیادی را برای انسان به بار می‌آورد، گفت: هیچ چیز نمی‌تواند جای اهل بیت را پر کند و دوری آنها گمراهی و انحراف را به بار می‌آورد.

لاریجانی با اشاره به اینکه اسلام دینی مبتنی بر بصیرت است، تصریح کرد: همه فروع و اصول اسلام بر پایه بصیرت بوده البته بصیرت در مکتب اهل بیت نیز مبتنی بر تفقه در دین است تا مردم برای فهم دین به انها مراجعه کنند.

وی نداشتن بصیرت در دین را منجر به تحجر و تعصب بی‌اساس دانسته و عنوان کرد: بصیرت بدون تفقه گمراهی و نفاق را به همراه دارد زیرا شیرازه بصیرت اهل‌بیت تفقه در دین است.

محمدجواد لاریجانی در ادامه اظهار داشت: در کشور ما امام از مکتب اهل‌بیت پرده برداشت و با آگاهی غبار را از روی آن کنار زد و نشان داد بدون حکومت اسلام اقامه نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه اگر فقه نیز مبتنی بر اهل‌بیت نباشد دچار انحراف است، گفت: دین تنها در علم و عمل است و در عمل مهم‌ترین مسئله اقامه دین است پس باید دین را در وجود خود، محیط زندگی، در سطح جامعه و حتی همه ابعاد حکومت اقامه کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه مکتب اهل‌بیت مشتری‌های آینده دارد، تصریح کرد: غربی‌ها متوجه شدند که دنیای اسلام کمبودش را کشف کرده است زیرا بعد 14 قرن دنیای اسلام فهمید که مکتب اهل‌بیت معدن بزرگی است که از طرف خداوند در اختیارشان قرار گرفته است.

فرزند ارشد آیت‌الله میرزاهاشم آملی با بیان اینکه بدون حکومت اسلام اقامه نمی‌شود، ادامه داد: عده‌ای معتقد بودند که اسلام دینی خصوصی است و حکومت باید عرفی باشد که این نوع اعتقاد در اصطلاح جدید سکولار نام دارد.

وی اضافه کرد: جریانی که در سال 88 در کشور دست به ایجاد فتنه زدند محصول جریانی به نام اصلاحات در کشور بودند، افرادی که مسلمان بوده و در انقلاب حضور داشتند ولی بصیرت‌شان مبتنی بر لیبرالیسم سکولار غربی بود نه مبتنی بر تفقه در دین.  

لاریجانی افزود: به این علت بود که رئیس جمهور دوره اصلاحات نیز بحث تسامح و تساهل را به میان آورد زیرا بصیرت را مبتنی بر تفکر لیبرال غربی می‌دانست.

رئیس پژوهشگاه دانشگاه‌های بنیادی و مرکز تحقیقات فیزیک و ریاضی کشور ریشه ایجاد حکومت اسلامی را نشات گرفته از غدیر دانست و گفت: حکومت مشروع باید در سلسله ولایت باشد که از ولایت خداوند، تا ولایت پیامبر، امامان و ولایت فقیه عادل در زمان غیبت را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر از مقام معظم رهبری اطاعت می‌کنیم به برکت غدیر است، ادامه داد: حکومت مشروع نیاز به رهبر جامع‌الشرایط دارد پس وظیفه ما است تا از رهبر انقلاب پیروی کرده و در مقابل معاندانش محکم بایستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر عنوان کرد: مسئولان اگر بخواهند غدیری باشند باید بدانند در امر مسئولیت‌اش با ولایت فقیه باشند زیرا ما موظفیم نظر ولایت فقیه را اجرا کنیم زیرا خلاف آن نامشروع، غیرقانونی و خلاف اخلاق است.

 وی با اشاره به اینکه باید در انتخابات نیز باید افرادی را انتخاب کنیم که بازوان ولی‌فقیه باشند، اضافه کرد: باید مردم نیز در انتخابات مختلف ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و دیگر انتخاب‌ها به افرادی رای دهند که بازوان و کمک کار ولی‌امرمان باشد البته در این بحث نیز نباید مشکلات را نگریست و عظمت‌های انقلاب را نادیده گرفت و فراموش کرد.

لاریجانی با اعلام اینکه هم‌اکنون ایران پیشرفته‌ترین، موثرترین، قدرتمند‌ترین و قوی‌ترین کشور خاورمیانه است، اذعان داشت: تنها کشور در خاورمیانه هستیم که راکتورهای اتمی ما چراغ خانه‌های‌مان را روشن می‌کنند و کار ساخت و تعمیرات راکتورها نیز با خودمان است.

وی با اعلام اینکه ماهواره را خودمان می‌سازیم و ماهواره ما به فضا پرتاب شده است، ابراز داشت: زمانی دشمنان می‌گفتند ما در علم از افغانستان نیز عقب‌تر خواهیم بود ولی هم‌اکنون در عالم علم و تکنولوژی اولین کشور منطقه هستیم و گوی سبقت را از برخی از کشورهای صاحب‌نام گرفته‌ایم.

وی همچنین گفت: امروز روز پرده‌برداری از عظمت اسلام و مکتب اهل بیت است و دنیا استکباری نیز از این مسئله می‌ترسد.

دبیرستاد حقوق بشر درادامه درباره، گزارش‌های منتشره واعلام شده از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر درایران گفت: این گزارش‌ها بدون اهمیت و خالی از بار فنی وحقوقی است.

لاریجانی افزود: گزارش ˈ احمد شهیدˈ بطور کامل غیرحرفه‌ای و مبتنی بر اطلاعاتی است که توسط رسانه‌های غربی علیه ایران تبلیغ و انتشار داده می‌شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه گزارش‌های "احمد شهید" به عنوان گزارشگر سازمان ملل حاوی ادعاهای تکراری و مطالب کفرآمیزو زشت است که احکام اسلامی را مورد حمله شدید خود قرار داده و به صورت وقیحانه از توهین به پیامبراسلام نیزحمایت کرده است .

به گفته لاریجانی این گزارش تصنعی و به دور از واقعیات جامعه ایران تهیه شده و ادعاهای گزارشگر فاقد سندیت و وجاهت حقوقی و قانونی است.

دبیرستاد حقوق بشر این گزارش را بخشی از تبلیغات غرب علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ستادحقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، گزارش‌های منتشره از سوی "احمد شهید" و یا هرگزارش دیگری که علیه ایران در صحنه جهانی مطرح می‌شود، با دقت پاسخ می‌دهد وبه مجامع عمومی وبین‌المللی اعلام می کند.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این راستا بسیار استوار است و نظام اسلامی ایران محکم تر از آن است که گزارش هایی از این دست ، شائبه ای در آن ایجاد کند.

وی گفت: بر اساس آیین‌نامه شورای حقوق بشر که مربوط به نحوه تهیه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش باید حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعایت اصول بی‌طرفی، مستند بودن ادعا‌ها، پرهیز از سیاسی کردن آن و مبتنی بر تخصصی و فنی بودن گزارش باشد که متاسفانه در این گزارش نه تنها اصول اولیه بر حسب مقررات و رویه‌های بین‌المللی رعایت نشده بلکه محتوای گزارش نیز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده و کاملا سیاسی است.

دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، از "احمد شهید" به عنوان هنرپیشه رسانه‌های غربی و ضدجمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: او بهتر است به جای فکر بازدید از زندان‌های ایران برای درک زیر پاگذاشتن حقوق بشر، در واشنگتن، پاریس و لندن بگردد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر؛ لاریجانی توصیه کرد: بازدید شهید از ایران و یا زندانهای جمهوری اسلامی، دخالت در تشکیلات قضائی و سوءاستفاده است و ایران هرجا احساس کند که افراد قصد سوء استفاده دارند، هرگز اجازه نخواهد داد.

وی در پایان اظهارتش گفت: زندان‌های ایران در سال‌های اخیر توسط هیات‌هایی از ایران و نیز خارج از کشور مورد بازدید قرار گرفته است و تشکیلات قضائی به هیچ نهاد جهانی اجازه سوء برداشت نخواهد داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوق ، بشر ، عظمت ، اسلامی ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار