توکلي در جمع خبرنگاران:

رئيس‌جمهور شأن خودش و شأن مجلس را حفظ کند/ آبستراكسيون التهاب‌آور است

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به طرح سوال از رئيس‌جمهور گفت: به رئيس‌جمهور توصيه مي‌کنم هنگام پاسخگويي به نمايندگان، شأن خودش و شأن مجلس و همچنين وضعيت بازار ارز كشور را مدنظر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران احمد توکلي نماينده مردم تهران در مجلس در حاشيه جلسه علني امروز(يكشنبه) پارلمان و با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص طرح سوال از رئيس جمهور گفت: پس از اعلام وصول اين طرح رئيس جمهور موظف است ظرف يک ماه براي پاسخگوي به مجلس در صحن علني حاضر شود.

وي در ادامه افزود: به رئيس‌جمهور توصيه مي‌کنم که در پاسخ دادن به سوالات نمايندگان دو نکته را رعايت کند؛ نخست آنکه شأن خودش و شأن مجلس را رعايت کرده و ديگري آنکه وضعيت ارز را در نظر بگيرد.

توکلي همچنين تصريح کرد: چنانچه به صورت دقيق به وضعيت بازار ارز پرداخته نشود التهاب در بازار ارز بوجود خواهد آمد لذا رئيس‌جمهور بايد به اين موضوع توجه ويژه كند.

وي همچنين در خصوص اينکه با طرح سوال از رئيس جمهور مخالف يا موافق هستيد، اظهار داشت: به دليل رعايت نکردن نکاتي از طرف رئيس‌جمهور مخالف اين طرح بودم ولي اكنون معتقدم طرح سوال از رئيس‌جمهور وظيفه نمايندگان بوده و بايد به سرانجام برسد.

وي همچنين با اشاره به اقدام فراکسيون اصولگرايان مبني بر آبستراکسيون و خروج مهدي کوچک‌زاده از صحن علني ادامه داد: بنده مخالف موضوع آبستراکسيون هستم چرا كه اين موضوع التهاب‌آور است و نبايد به آن دامن زده شود.

وي همچنين تصريح کرد: احتمال مي‌دهم اقدام کوچک‌زاده نيز به صورت فردي بوده و نظر فراکسيون نيست.

توکلي همچنين در پاسخ به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه رئيس جمهور درصورتي که به مصوبه مجلس بي‌اعتنايي کرده و در مجلس حاضر نشود، چه ضمانت اجرايي خواهد داشت، خاطرنشان كرد: اين عملکرد رئيس‌جمهور هم به رفتارهاي غيرقانوني او اضافه مي‌شود ولي فکر نمي‌کنم رئيس‌جمهور اين کار را بکند و حدس مي‌زنم در صحن علني حضور خواهد داشت.

وي در پاسخ به سوال ديگر باشگاه خبرنگاران مبني بر اينکه آيا طرح سوال از رئيس‌جمهور مي‌تواند در بهبود وضعيت ارزي موثر باشد، گفت: وضعيت را بدتر از اين نکنند نمي‌خواهيم بهتر کنند.
انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار