یاسوج/ رئیس مركز هنرهای نمایشی كشور؛

جایگاه هنر تئاتر در كشور باید تغییر كند

رئیس مركز هنرهای نمایشی كشور گفت: جایگاه هنر تئاتر در ایران و نوع نگاه و نگرش به هنر نمایش در بین مردم و مسوولان كشور نیازمند تغییر و بازنگری اساسی است.

'قادر آشنا' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: تغییر نگاه به هنر تئاتر كشور بویژه در بخش های حمایتی و مالی موجب ارتقای كمی و كیفی فعالیت های مرتبط با هنرهای نمایشی كشور خواهد شد.
وی اظهار داشت: یكی از هدف های برگزاری جشنواره های تئاتر منطقه ای نیز تغییر دادن نگرش ها به هنر تئاتر است.
آشنا بیان كرد: جشنواره های تئاتر منطقه ای كارگاه آموزشی و پژوهشی مناسبی برای هنرمندان و علاقمندان به حوزه هنرهای نمایشی است.
وی گفت: برگزاری این جشنواره ها موجب می شود تا ضمن شناسایی استعدادهای برتر هنر نمایش، هنرمندان آشنایی بیشتری با كار تئاتر پیدا كنند.
آشنا بیان كرد: مدیرانی كه اقدام به پذیرش میزبانی جشنواره های تئاتر منطقه ای می كنند توجه ویژه ای به رشد و بالندگی تئاتر در استان خود دارند.
آشنا اظهار داشت: برگزاری جشنواره های منطقه ای در استان ها فضایی را برای هنرمندان به وجود می آورد تا از فضای كلی تئاتر در سایر استان های كشور آگاه شوند.
وی برگزاری جشنواره های تئاتر منطقه ای را كارگاه آموزشی و پژوهشی برای هنرمندان تئاتر دانست و عنوان كرد: جشنواره های تئاتر منطقه ای آینه ای است كه هنرمندان می توانند خود را در آن ببینند و نقاط ضعف و قوت خود را بسنجند.
رئیس مركز هنرهای نمایشی كشور گفت: یكی از مواردی كه موجب رشد و شكوفایی تئاتر هر استان می شود برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری در آن استان است.
آشنا با اشاره به اینكه امكان دیدن تئاتر سایر استان های كشور برای هنرمندان یك استان میسر نیست ابراز داشت: وقتی هنرمندان هفت استان كه از بهترین ها در حوزه تئاتر به شمار می روند در كهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا كنند فرصت را برای هنرمندان این استان بوجود می آورند تا از این جشنواره ها استفاده مطلوبی كنند.
وی بیان كرد: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای فجر منطقه سه ایران كه در یاسوج درحال برگزاری است به شناخت توانمندی های كهگیلویه و بویراحمد كمك فراوانی خواهد كرد.
آشنا جشنواره های تئاتر منطقه ای را محل رقابت برای حضور در جشنواره بین المللی فجر دانست.
رئیس مركز هنرهای نمایشی كشور با بیان اینكه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه كشور از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است،گفت: خوشبختانه سطح تئاتر استان ها امسال روند روبه رشدی داشته و به لحاظ كمی و كیفی وضعیت رضایت بخشی پیدا كرده است.
وی با اشاره به اینكه 50 درصد از امكانات و ظرفیت های مركز هنرهای نمایشی مختص استان ها است گفت: همه اقشار جامعه و علاقمندان به این هنر باید بتوانند از این امكانات و قابلیت ها استفاده كنند ./س

برچسب ها: جایگاه ، هنر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.