قائم مقام وزير صنعت به صادرکنندگان پلاستيک قول داد:

تا پايان هفته جاري صادرات پلاستيک تعيين تکليف مي شود

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: توليدکنندگاني که در پي امضاي قرارداد فروش محصولاتشان به کشورهاي خارجي، محصولاتي ترخيص نشده در گمرک دارند، تا پايان هفته جاري محصولاتشان تعيين تکليف مي شود.

محمد صادق مفتح در حاشيه هشتمين نمايشگاه ايران پلاست، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  با بيان اينکه تا پايان هفته جاري تمام کالاهاي صادراتي پليميري  و پلاستيک  تعيين تکليف مي شوند افزود: برخي کالاها بدون هيچ پيش شرطي اجازه صادارت مي گيرند و برخي ديگر مازاد بر نياز داخل مي توانند صادر شوند.

وي تصريح کرد: کميته اي متشکل از نمايندگان شرکت ملي صنايع پتروشيمي و وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمايندگان ‌تشکل هاي توليدکننده و مصرف کننده مواد اوليه تشکيل مي شود و در اين زمينه تصميم گيري ها انجام خواهد شد.

قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: صنايع پتروشيمي و پلاستيک و صنايع پايين دستي بايد  مورد حمايت  قرار گيرند تا از افزايش قيمت ها جلوگيري شود.

مفتح تصريح کرد: به نظر مي رسد ظرف يکي دو ماه گذشته قيمت کالاها افزايش غيرمنطقي و معقولي بود توقع داريم اين موضوع هرچه زودتر برطرف شود.

وي با تاکيد براينکه شرکت ملي پتروشيمي عامل گراني نيست گفت: شرکت ملي پتروشيمي نهاد حاکميتي است واحدهاي توليدي پتروشيمي با عرضه نامناسب سبب گراني کالا در بازار شده اند.

مفتح خاطر نشان کرد: کميته مشترکي با حضور مسئولان نفت و وزار ت صنعت، معدن و تجارت در طول هفته جاري تشکيل مي شود تا بتوانند با ارائه راهکارهايي کالاها را با قيمت منطقي بدست مصرف کننده برسانند.

وي يادآور شد: کالاهايي که تا امروز به گمرک وارد شده اند بدون هيچ گونه شرطي ترخيص خواهند شد و اينگونه نمي شود که کالاهايي که پيش از اين قراردادهاي صادراتي شان را به امضا رسانده ايد به مبدأ مرجوع شود./عب
برچسب ها: پلاستیک ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار