زاهدان/

خط کشتیرانی مسافربری چابهار-پاکستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: خط کشتیرانی مسافربری چابهار-پاکستان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، سیاوش رضوانی اظهار داشت: به دنبال طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه در منطقه چابهار و با تکمیل شدن زیربناهای لازم، مقدمات برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری در منطقه گواتر چابهار با کشورهای همجوار فراهم شده است.

وی افزود: با ایجاد اسکله‌های چند منظوره و احداث 6 موج‌شکن چند منظوره، زمینه برای توسعه طرح‌های گردشگری، تفریحی، توریستی و حتی تجاری در منطقه چابهار به وجود آمده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی که از افراد بومی منطقه است، اعلام آمادگی کرده تا نسبت به خرید شناور مسافری و فعال کردن آن در مسیر چابهار-پاکستان به جابه‌جایی مسافران اقدام کند.

رضوانی یادآور شد: با آغاز به‌کار شناورهای مسافری و تجاری و به تبع آن حضور اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک و نیز دیگر بخش‌های مربوطه، رونق اقتصادی منطقه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشاوران با تجربه‌ای که سالیان زیادی است که در منطقه حضور دارند، در این طرح دخالت داشته و شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذاران علاقمند در چابهار بسترسازی و فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: یکی دیگر از فرصت‌هایی که می‌تواند به پویایی بیشتر این بندر شتاب دوچندان بخشد، استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه آن است که این امر با رعایت سه اصل «مدیریت، حاکمیت و مالکیت» اداره کل بنادر و دریانوردی در قالب لایحه‌ای به هیئت دولت ارائه شده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: فعالیت این سازمان کاملاً تخصصی بوده به طوری که تاکنون به 28 کنوانسیون بین‌المللی ملحق شده است و از قوانین آنها تبعیت می‌کند.

وی با اشاره به عضویت ایران در آیمو (سازمان بین‌المللی دریایی) افزود: افزون بر 10 سال است که ما در این طرح ممیزی عضویت داریم و یک نماینده ثابت نیز از سوی کشورمان که مرکز آن در لندن است، حضور دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان تأکید کرد: هر سال از طرف ممیزی طرح آیمو تحت کنترل قرار داریم و سال گذشته داوطلب طرح ممیزی این سازمان شدیم که در این جریان، بندرعباس و بندر امام خمینی تحت ممیزی آیمو قرار گرفتند.
رضوانی گفت: 30 درصد قوانین اداره کل بنادر و دریانوردی تابع قوانین و ضوابط داخلی است و 70 درصد آن براساس معیارها و قوانین بین‌المللی و مطابق با استانداردهای جهانی اداره می‌شود.وی اضافه کرد: تمامی هزینه‌های طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی این اداره کل در منطقه چابهار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین و پرداخت می‌شود و علاوه بر آن این اداره کل به هزینه‌های طرح‌های عمرانی و شهری چابهار نیز کمک‌های شایانی کرده است./ب
برچسب ها: افتتاح ، خط ، کشتیرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.